Ile musisz schudnąć, żeby było to widać już z twarzy?

Oto jest pytanie! Zobaczcie, co na ten temat sądzą naukowcy.

ile-trzeba-schudnac-by-to-bylo-widac.jpgSchudłaś dwa kilogramy, ale nikt tego nie zauważył? O ile latem, taką zmianę, może ktoś by w końcu dostrzegł, lustrując Cię od dołu do góry, ale zimą, gdy jesteś ubrana na cebulkę, w grube swetry a'la worki? Nie ma szans. Naukowcy z Wydziału Psychologii na Unuwesytecie w Toronto zajęli się tym problemem i sprawdzili, ile trzeba schudnąć, by druga osoba, patrząc tylko na twarz, mogła tę zmianę zauważyć. Dodatkowo też sprawdzili, ile wystarczy zrzucić kilogramów, by nie tylko wyglądać na szczuplejszych, ale i atrakcyjniejszych. 

 Zobacz także: Dieta wodna, czyli pij wodę i chudnij!

Naukowcy zajęli się głównie porównywaniem wyglądu twarzy, gdyż podobno daje ona dobre pojęcie o wskaźniku masy ciała (BMI) danej osoby. W tym celu badacze zmodyfikowali cyfrowo zdjęcia twarzy kobiet i mężczyzn w wieku od 20 do 40 lat, które - dla pełnej jasności wyników - nie miały na sobie żadnej biżuterii, dodatkowo też ujednolicono ich fryzury i makijaż, by nie zaburzały wyników. Zdjęcia zmieniono w ten sposób, by ukazać, jak dana osoba wygląda po przytyciu o kilka kilogramów. Następnie przypadkowe osoby musiały odpowiedzieć na kilka pytań, dotyczących wybranych zdjęć. 

Zobacz także: Jak schudnąć z rąk?

W ten sposób, po dokładniej analizie, naukowcom udało się ustalić, że wystarczy, że BMI danej osoby zmniejszy lub zwiększy się o 1,33 kg/m2, by różnica zmiany wagi została zauważona przez inne osoby. W praktyce oznacza to, że kobiety lub mężczyźni średniego wzrostu muszą przytyć lub schudnąć ok. 3,5-4 kg, by efekt ich odchudzania lub przytycia był widoczny na twarzy. 

Żeby wyglądać atrakcyjniej, trzeba się jeszcze bardziej postarać - różnica wskaźnika BMI musi wynosić dla kobiet 2,38 kg/m2, a dla mężczyzn - 2,59 kg/m2, co oznacza, że kobiety średniego wzrostu muszą schudnąć 6,3 kg a mężczyźni - 8,2 kg. 

Zobacz także: 5 nawyków, które powinnaś wprowadzić zimą do swojej diety

JAK OBLICZYĆ SWÓJ WSKAŹNIK BMI?

Podane wyżej wyniki zostały uśrednione - dotyczą kobiet i mężczyzn średniego wzrostu. Możecie te wskaźniki przełożyć na swój wzrost - wtedy otrzymacie dokładnie wyniki.

Wskaźnik BMI oblicza się dzieląc masę (w kilogramach) przez kwadrat wysokości (podany w metrach). W internecie też bez problemu znajdziecie gotowe kalkulatory. Do tego przyjmijcie podane wcześniej wyniki, które uzyskali naukowcy. 

    Źródło: MilionKobiet.pl, naukawpolsce.pap.pl
    Foto: Thinkstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 08.12.2015 (aktualizacja: 2015-12-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Odchudzasz się? Jeśli tak to zastosuj koniecznie razem z dieta naturalny preparat wspomagający odchudzanie o nazwie figurena slim. Ja się odchudzam z nim już miesiąc i na efekty nie mogę narzekać bo mam już 6 kg mniej na wadze.
Dodano: 2015-12-09 12:25:12 Zgłoś nadużycie
Anonim
ja miałam diete która zakładała rezygnowanie z weglowodanów po godzinie 16. Kolacja też bardzo skromna, same białka praktycznie. Zrezygnowałam z fast foodów. Chipsów itd. Do tego suplement Slimcea i ładnie schudłam. Bodajże 14kg w 12 tygodni.
Dodano: 2015-12-09 11:22:14 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×