Jak nie przytyć, a nawet schudnąć podczas zimy?

Zima to ciężki czas na odchudzanie. Jednak nie jest to niemożliwe. Odpowiednie przygotowanie i kilka dobrych rad może sprawić, że nie tylko nie przytyjemy w czasie zimy, ale nawet odrobinę schudniemy.

Jak nie przytyć, a nawet schudnąć podczas zimy?

Jak nie przytyć, a nawet schudnąć podczas zimy?

Zima to czas, kiedy znacznie łatwiej jest przybrać na wadze. Nasz organizm domaga się więcej energii, by móc wytworzyć więcej ciepła, gdy za oknem powiewa chłodem. Co jednak zrobić, by często miesiące naszych starań o wymarzoną sylwetkę nie poszły na marne?

Dlaczego zimą tyjemy?

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego zimą znacznie łatwiej przybieramy na wadze? Otóż jest to czas, kiedy częściej sięgamy po wysokokaloryczne posiłki. Dzieje się tak dlatego, że podczas zimy nasz organizm chce uzupełniać większą utratę ciepła i potrzebuje do tego większej ilości kalorii. Jednak nie może to być wytłumaczenie dla wielkiego zimowego obżarstwa.

Zobacz też: OTO 5 PODSTAWOWYCH BŁĘDÓW W PIELĘGNACJI CERY ZIMĄ 

Odpowiednia i przemyślana dieta bez problemu zapewni naszemu organizmowi energię, którą zamieni na ciepło, nie przyswajając przy tym zbyt dużej ilości kalorii, która odkłada się w naszym ciele jako tkanka tłuszczowa. Co zatem powinniśmy jeść, a czego unikać?

 

Dieta

Otóż na naszych stołach podczas zimy powinny zawitać z pewnością pełnoziarniste pieczywo. Dostarczy nam ono odpowiedniej ilości kalorii, którą nasz organizm przemieni w energię, której tak bardzo potrzebuje.

Nie można zapomnieć także o warzywach strączkowych. Zawierają one witaminę B, która wspomaga przemianę węglowodanów, co zimą jest bardzo istotne. Kalafior, papryka, szpinak, czy pomidory również powinny być przez nas jedzone dość często. Zawierają one witaminę C, która pomaga wzmocnić naszą odporność, co jest zimą bardzo istotne.

odchudzanie zimą2.jpg

Nie można rezygnować z ruchu w zimie

Na naszych talerzach częściej powinny się także pojawiać ryby oraz jaja. Nasz organizm potrzebuje zawartego w nich wapnia. Ze względu na to, że poziom słońca jest ograniczony podczas zimy, ważne jest, by dostarczać odpowiednią ilość witaminy D, zatem jedzenie ryb, jajek, a także tranu powinno się stać nieodłącznym elementem naszej zimowej diety. 

Z czego powinniśmy zrezygnować? Nie będzie raczej zaskoczeniem, że potrawy smażone i bardzo tłuste, czy duże ilości słodyczy, nie powinny gościć w naszej diecie, a zima i zwiększone potrzeby organizmu nie mogą być tu usprawiedliwieniem.

Zobacz też: JAK PIELĘGNOWAĆ USTA ZIMĄ? 

Ruch

Choć za oknem pogoda może zniechęcać do jakichkolwiek ćwiczeń, nie powinniśmy rezygnować z ruchu. Zima to nie jest czas kiedy należy zrezygnować z wysiłku fizycznego. To prawda, powinien być on nieco inny, delikatniejszy, ale z pewnością nie można go wykluczać ze względu na pogodę.

Jeśli nie jesteś w stanie się przemóc i regularnie chodzić na zimowe spacery lub uprawiać jogging w śniegu, może warto na te kilka miesięcy zainwestować w karnet na siłownię?

Zima w żadnym wypadku nie może być usprawiedliwieniem dla ciągłego siedzenia na kanapie pod kocem. Oczywiście, są dni, kiedy można sobie na to pozwolić, ale nie może się to stać codziennym rytuałem, bo wtedy z pewnością wiosna zastanie nas z dodatkowymi kilogramami. 

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Poniedziałek 15.12.2014 (aktualizacja: 2014-12-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
niestety zima czesto sie podjada, zwłaszcza wieczorami słodycze ;) mi w wieczornych głodach pomaga suplement 2be slim, który ma w swoim skłądzie chrom dzieki czemu kontroluje poziom glukozy we krwi i nie podjadam slodkosci na noc ;)
Dodano: 2015-01-03 11:10:02 Zgłoś nadużycie
Anonim
Należy nieco zmienic swoją przemianę materii. Mam na to sposób! Przesyłam bardzo ciekawy artykuł- https://www.fitomento.com/wiedza/dieta/item/129-czy-mamy-wplyw-na-swoja-przemiane-materii
Dodano: 2014-12-18 14:58:04 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×