Jak ograniczyć apetyt na słodycze?

Zapewne wiele z was zna to uczucie, kiedy chce schudnąć, ale towarzyszy wam nieodparta ochota na słodycze. Sprawdźcie, jak sobie z tym poradzić.

Jak ograniczyć apetyt na słodycze

Jak wiadomo, cukier jest odpowiedzialny za wiele chorób, m.in. cukrzycę, choroby układu krążenia, a przede wszystkim otyłość, jednak możemy go znaleźć praktycznie w każdym pożywieniu. Potwierdzone zostało także to, że cukier silnie uzależnia. Zatem, jak sobie poradzić z chęcią sięgnięcia po kolejną porcję słodyczy?

Zobaczcie także: Jak zrzucić zbędne kilogramy? Oddychaj! - oto zaskakujące odkrycie naukowców

1. Śniadanie z dużą zawartością białka


Wysokobiałkowe śniadanie sprawi, że przez cały dzień w waszym organizmie cukier będzie na stabilnym poziomie, co ułatwia powstrzymanie się przed skonsumowaniem słodyczy. Najgorsze są jego wahania. Najprostszym rozwiązaniem będzie zjedzenie jajecznicy, albo np. jajka na miękko.

2. Olej kokosowy


Warto po niego sięgnąć, ponieważ z jednej strony organizm szybko przetwarza trójglicerydy, które są w nim zawarte, a z drugiej strony zapewnia uczucie sytości na dłużej, dzięki czemu nie sięgamy po słodkie przekąski. Możemy go użyć jako dodatek do sałatek, czy naleśników.

Zobaczcie także: Czy gotowy chiński makaron pozwoli nam schudnąć? Oto wyniki badań

3. Zrezygnuj ze słodzików


Pomimo tego, że zawierają mniej kalorii, to jednak badania wykazują, że ich składniki, czyli aspartam i sukraloza zwiększają ochotę na sięgnięcie po słodycze. Dzieje się tak, ponieważ zmniejsza się ilość dopaminy w mózgu, której ten się domaga. Co za tym idzie, warto też zrezygnować z napoi słodzonych słodzikami.

4. Postaw na cynamon


Jeżeli nie potraficie sobie odmówić posłodzenia jakiejś potrawy, zróbcie to za pomocą cynamonu, który nie dość, że ma słodkawy smak, to jeszcze obniża poziom cukru i złego cholesterolu.


5. Wysypiaj się


Kiedy mało śpimy, w naszym organizmie zwiększa się ilość greliny, czyli hormonu, który zwiększa uczucie łaknienia, a zmniejsza leptyny, która odpowiada za poczucie sytości.

Zastosujecie te porady?




Zobaczcie także:




Foto: Shutterstock
Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Czwartek 25.06.2015 (aktualizacja: 2015-06-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
ja biorę tabletki na ograniczenie łaknienia, iqgreen. pomagają, a nie wiem ile musiałabym zjeść cynamonu żeby osiągnąć taki efekt ;)
Dodano: 2015-06-25 20:25:45 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×