Jak pływać, żeby schudnąć?

Kilka podpowiedzi dla osób, które chcą schudnąć na basenie.

jak-plywac-zeby-schudnac.jpgBasen na odchudzanie? Zamiast wylewania potów na siłowni i biegania kilometrów? Czemu nie?! Jeśli umiecie i lubicie pływać, macie czas i możliwość, by często chodzić na basen - to pływanie może być doskonałym pomysłem na rozruszanie swojego organizmu, wymodelowanie sylwetki i spalenie kalorii. 

Pływanie to doskonały sport, który odpręża ciało i uspokaja. To dobra dyscyplina dla osób, które mają stresującą pracę albo chcą zrzucić kilka kilogramów. Okazuje się bowiem, że pływanie może być także skuteczną bronią w walce z nadprogramowymi kilogramami, o ile po wyjściu z wody nie sięgniecie po hamburgera i nie popijecie go puszką coli. 

 POLECAMY: Dlaczego warto ćwiczyc zumbę?

1. Jakie efekty może przynieść pływanie? 

Wszystko zależy od przemiany materii, tego, z jaką wagą początkową startujecie, jak się odżywiacie i jak bardzo będziecie zmotywowane, by chodzić na basen często i ćwiczyć na miarę wszystkich swoich możliwości.

Trening treningowi nierówny, a w przypadku pływania - ilość kalorii, które można spalić zależy od naprawdę wielu czynników. Zaczynając od przepłyniętego dystansu, prędkości, stylu, a kończąc na temperaturze wody (w zimnej wodzie traci się więcej kalorii). Średnio przez godzinę niezbyt intensywnego pływania można spalić ok. 350 kcal.  

Pływanie wpływa korzystnie na pracę serca, może też poprawić jędrność piersi, wzmacnia mięśnie rąk, nóg, grzbietu i brzucha. 

POLECAMY: Hoopdance, czyli taniec z hula hop

2. JAK PŁYWAĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ?

Możesz wcale nie być orłem w pływaniu (podstawowe umiejętności są jednak jak najbardziej wskazane) a schudnąć naprawdę wiele - w końcu możesz pływać z deską pływacką czy nawet z kołem. Chodzi o to, by trening był intensywny, nawet jeśli spędzisz w wodzie 20 czy 30 minut - na początek i tyle wystarczy - pod warunkiem, że będziesz pływała na miarę swoich sił. Z czasem powinnaś zwiększać czas pływania i dystans - nie będzie to trudne, jeśli nabierzesz wprawy i będziesz regularnie odwiedziała pływalnię. 

Inną ważną sprawą jest posiłek po pływaniu. Na pewno zauważyłaś, że po pływaniu - czy to na basenie, czy w jeziorze - masz większy apetyt. Nie należy jednak objadać się zbyt nadto po treningu w wodzie. Zwróć uwagę też na to - co jesz, by nie była to bomba kaloryczna, a coś zdrowego i sycącego. 

Pływanie polecamy tylko pod warunkiem, że jesteście sprawne fizycznie i nie macie żadnych problemów ze zdrowiem. Jeśli jest inaczej - lepiej poradźcie się specjalisty. Może się bowiem okazać, że pływanie nie jest dla Was najlepszą dyscypliną. 

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Piątek 12.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (5)

Awatar
Anonim
Pływanie jest też świetne dla kobiet w ciąży: http://www.mamaebaby.pl/cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy/
Dodano: 2016-05-15 13:24:15 Zgłoś nadużycie
Anonim
Pływanie i wodny aerobik pomogły mi wrócić do formy po urodzeniu córeczki. Zrzuciłam zbędne kilogramy, cellulit z ud znikł. Przed wyjściem na basen sfery intymne smarowałam provag żelem, który chroni przed rozwojem infekcji, ma działanie antypatogenne i łagodzące. Dzięki niemu problemy intymne mnie nie męczyły.
Dodano: 2016-03-21 08:00:46 Zgłoś nadużycie
Anonim
Limvena to solidna dieta pomagająca zrzucić każdy kilogram. Koktajle które zastęują posiłki są smaczne, a kilogramy które przy tym spadają doskonale motywują do ukończenia kuracji. Można schudnąć blisko 15kg. Polecam
Dodano: 2016-02-14 12:05:38 Zgłoś nadużycie
Anonim
Ja na prawdę długo szukałam czegoś skutecznego. Wiele diet, wiele suplementów i produktów które miały mnie odchudzić. Odchudzały tylko portfel. Być może dlatego że taka moja uroda, uroda mojego organizmu. Dopiero popularny środek Slimcea poradził sobie z moją nadwagą. Chudłam dużo szsybciej i więcej w sposób naturalny ( slimcea to naturalny srodek na odchudzanie ). 14kg po 3 miesiącach zwykłej diety i slimcea. To jest wynik.
Dodano: 2016-02-12 11:52:04 Zgłoś nadużycie
Anonim
Pływanie, podobnie jak każdy inny sport, wymaga przygotowania kondycyjnego, by organizm nie był narażony na nadmierne obciążenie.Dlatego jeśli uważamy,że ten sposób odchudzania jest dla nas najodpowiedniejszy warto to sprawdzić poprzez badanie genetyczne genetic lab.Dzięki temu badaniu dowiemy się na jaki wysiłek fizyczny możemy sobie pozwolić a jednocześnie stanowi ono podkładkę do ułożenia spersonalizowanej diety.
Dodano: 2016-02-12 11:41:22 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×