Jak przeżyć Wielkanoc bez wyrzeczeń i wyrzutów sumienia? cz. 2

Druga część rad, które pomogą Ci w zdrowiu przeżyć Święta i zbytnio nie przytyć!

jajkawielkanocthink43.jpg

Pierwszą część artykułu znajdziesz tutaj

Po trzecie, postaw na aktywność fizyczną

Święta Wielkanocne spędzone przy stole lub przed telewizorem? Nigdy w życiu! Tylko wichura lub burza z piorunami za oknem może usprawiedliwić niechęć do wyjścia z domu. Całą rodziną na początek warto wybrać się na spacer.

Ruch to zdrowie, a taka aktywność przynosi same korzyści, zarówno przejedzonym świątecznymi posiłkami dzieciom, dorosłym, jak i osobom starszym. Już piętnastominutowy spacer po obiedzie pomaga zmniejszyć ryzyko cukrzycy oraz jej skutki, jest też najlepszym sprzymierzeńcem w walce z chorobami układu krążenia.

Bardziej aktywnych można skłonić do krótkiej rekreacyjnej wycieczki rowerowej. Przejażdżka stylowym rowerem takim jak np. Le Grand, relaksuje, poprawia nastrój i bezbłędnie pozwala spalić nadprogramowe kalorie. Wzmacniać więzi rodzinne można nie tylko przy stole, a również grając np. z dziećmi lub wnukami w piłkę, ringo czy badmintona. W trakcie zabawy nie tylko błyskawicznie upłynie wam czas, ale zniknie też ociężałość po sutych posiłkach. Ruch na świeżym powietrzu przyśpieszy przemianę materii, pomoże oczyścić organizm i zapobiec różnym problemom gastrycznym. 

Święta wielkanocne wcale nie muszą oznaczać dodatkowych centymetrów w pasie i zaprzepaszczenia dotychczasowych efektów zdrowego trybu życia. Można je spędzić wesoło, smacznie, w gronie najbliższych i wcale nie nabawić się zgagi oraz innych problemów gastrycznych. Wszystko zależy od nas, naszej motywacji oraz chęci zadbania o siebie i innych członków rodziny.

zdjęcie: Thinkstock, źródło: mat. prasowe  

Zobacz też:


Dodał(a): Blanka Kaczmarek , Poniedziałek 13.03.2017 (aktualizacja: 2017-04-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×