Jak schudnąć bez efektu jojo? Oto 6 najczęściej popełnianych błędów

Wasze odchudzanie nie przynosi efektów, bo wciąż wracacie do poprzedniej wagi? Poznajcie najczęstsze błędy, które prowadzą do efektu jojo i zacznijcie ich unikać.

efekt jojo.jpg

Jak schudnąć bez efektu jojo? Oto 6 najczęstszych błędów

Często wkładamy bardzo wiele wysiłku w to, by zrzucić zbędne kilogramy. Niestety bywa tak, że kiedy już zaczniemy się cieszyć idealną wagą, po jakimś czasie znów wracamy do stanu poprzedniego, gdyż dopada nas efekt jojo.

Dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że popełniamy kilka błędów, które pozornie wydawać się mogą nieszkodliwe, a nawet bez związku z naszą wagą, jednak w rzeczywistości sprawiają, że zrzucone kilogramy powracają do nas, czasem ze zdwojoną siłą. Co zatem nie pozwala nam utrzymać odpowiedniej wagi?

Zobacz też: JAKA JEST NAJSKUTECZNIEJSZA DIETA? NAUKOWCY ZNALEŹLI ODPOWIEDŹ 

Spowolniony metabolizm

Często zapominamy o tym, że nasz metabolizm zwalnia, kiedy masa naszego ciała się zmniejsza. Powrót do tych samych porcji i takiej samej ilości kalorii jak przed dietą sprawia, że momentalnie przybieramy znów na wadze. By uniknąć efektu jojo należy dostosować liczbę kalorii do aktualnej masy ciała. 

efekt jojo.jpg

By uniknąć efektu jojo musisz nauczyć się zdrowo żyć

Krótki sen

Kiedy nie wysypiasz się wystarczająco, Twoje ciało produkuje więcej greliny, czyli hormonu, który pobudza apetyt. Zwalnia zaś produkcja leptyny, hormonu, który odpowiedzialny jest za dawanie sygnału informującego, że czas przestać jeść. To wszystko sprawia, że oprócz braku koncentracji z niewyspania, zwalnia także Twój metabolizm, a to przyczynia się do szybszego przyrostu masy ciała.

Zobacz też: CHCESZ SCHUDNĄĆ? OTO PRODUKTY, KTÓRE CI W TYM POMOGĄ 

Powrót do złych nawyków

Aby uniknąć powrotu danej masy ciała musisz na zawsze pożegnać się ze starymi nawykami. Bardzo często zdarza się, że kiedy osiągniemy upragniony efekt, zaczynamy nagradzać się za wysiłek jedzeniem lub stwierdzamy, że teraz możemy już jeść wszystko. Takie podejście to gwarantowany efekt jojo.

 

Wyczerpanie silnej woli

Po długich wyrzeczeniach, które doprowadziły nas do szczupłej sylwetki, nasz silna wola może nieco słabnąć. Oczywiście, od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na małe wyjątki, ale nie wolno odpuścić sobie całkowicie. Jeśli faktycznie jest nam bardzo ciężko, najlepiej jest nieco pofolgować sobie rano, podczas śniadania, gdyż możemy to spalić w ciągu dnia, a silna wola zdecydowanie przyda się bardziej wieczorem, gdy sięganie po przekąski może mieć naprawdę złe skutki.

Zobacz też: CHCESZ SCHUDNĄĆ? ODSTAW PRODUKTY "LIGHT" - DLACZEGO? 

Rutyna

Kiedy chcesz skutecznie schudnąć ćwiczysz i przestrzegasz diety, przyzwyczajasz swój organizm do wysiłku. Jeśli przestaniesz ćwiczyć znów zaczniesz przybierać na wadze. Jednak stały tryb treningów może się znudzić, co zniechęca do ćwiczenia. Warto dlatego zadbać o różnorodność. Spróbuj nowych sportów, nowych ćwiczeń, odwiedź nowe zajęcia. To sprawi, że znacznie chętniej będziesz kontynuować ćwiczenia nawet po zakończeniu ścisłej diety.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Piątek 17.04.2015 (aktualizacja: 2015-04-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Mnie się udało schudnąć, dzięki Naturhouse Bydgoszcz ul. Twardzickiego
Odchudzanie z nimi nie było trudne i okazało się być dobrą lekcją życia.
Dodano: 2016-10-31 10:06:28 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×