Jak trenować, by rzeczywiście zrzucić nadmiar kilogramów?

Istnieją bardzo różne propozycje treningów, ostatnio coraz większą popularność zyskują te, które z założenia trwają krótko, ale są bardzo intensywne. Czy faktycznie są one tak skuteczne?

szybki_trening_interwałowy.jpg

Jak trenować, by rzeczywiście zrzucić nadmiar kilogramów?

Raczej wszyscy już wiedzą, że skuteczne zrzucanie zbędnych kilogramów nie obejdzie się bez treningu. Jednak powstaje coraz więcej planów, które mają zaoszczędzić czas, a przez swoją intensywność zapewnić wysoki i skuteczny spadek wagi. Czy jednak naprawdę jest to możliwe?

Zobacz też: 5 KROKÓW DO TEGO, BY STAĆ SIĘ "FIT" 

W Internecie można natknąć się na termin EPOC, czyli excess post-exercise oxygen consumption. Termin ten tłumaczy się jako potreningową konsumpcję tlenu. Co to tak naprawdę oznacza?

Głównym założeniem EPOC jest to, że tłuszcz spalamy tak naprawdę dopiero po, a nie podczas treningu. Jak to jest możliwe? Otóż dzieje się tak, gdy nasz trening jest bardzo intensywny i trwa krótko. Najlepiej nadaje się do tego tak zwany trening interwałowy. Wykonuje się wtedy kilka serii krótkich intensywnych ćwiczeń, przeplatanych o połowę krótszą przerwą. Wszystko trwa łącznie około 15 minut.

Zobacz też: 15 SEKRETÓW UDANEGO ODCHUDZANIA 

Podczas takiego treningu spala się glikogen, a dopiero po jego zakończeniu organizm przechodzi do spalania tłuszczu. Zwolennicy tej teorii twierdzą, że tak "rozruszany" organizm może spalać tkankę tłuszczową nawet dobę po treningu. Czy to jednak naprawdę działa?

szybki_trening_interwałowy2.jpg

Spokojny i zrównoważony trening przyniesie znacznie lepsze efekty

Choć dokładnych badań na ten temat jeszcze nie przeprowadzono, to szukając przykładowo po sieci można natknąć się na niezbyt szokujące dane. W najmniej optymistycznej wersji przewiduje się, że organizm może spalić około 5 procent energii wydatkowanej podczas odbytego przez nas treningu, co tak naprawdę daje praktycznie zerowy efekt, a pozbycie się tkanki tłuszczowej jest znikome.

Te bardziej przychylne całej teorii statystyki mówią, że może to być nawet 70 procent, co jednak w praktyce wcale nie daje nam dużych efektów. W takich założeniach efekty byłyby takie same, gdyby 20 minutowy trening przedłużyć po prostu o kolejne 15 minut.

Czy zatem można uznać tę metodę za odkrywczą i skuteczną? Raczej nie. Jeśli naprawdę chcemy zrzucić zbędne kilogramy powinniśmy się nastawić na spokojniejsze, ale dłuższe treningi. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie ma cudów, a skuteczne efekty przyniesie tylko solidna i wytrwała praca.

 

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Niedziela 21.12.2014 (aktualizacja: 2014-12-21)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Wydaje mi się, że aby trenować bez ograniczeń i w jak najlepszy sposób należy uczyć się od najlepszych. Jeśli komuś bardzo zależy to za niewielkie pieniądze może przejść kompleksowe szkolenie u sześciu wykwalifikowanych specjalistów na Najlepszy kurs na trenera personalnego - 6 trenerów - Lublin - 1500zł

12239352_1035932289763616_6101706602240425127_o
Dodano: 2017-02-11 19:32:12 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×