Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

W pracy wiele z nas zapomina o zdrowym i regularnym odżywianiu, gdyż ciągle jesteśmy w pośpiechu. Mija pół dnia, a Ty nadal nie jadłaś? Zadbaj o swoje prawidłowe odżywianie w pracy już dziś!

Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

Życie w dużych miastach to ciągły pośpiech. By zdążyć do pracy czasem wybiegasz z domu bez śniadania. Wtedy zabierz kanapkę, jogurt lub inny zdrowy posiłek, który zjesz w autobusie lub samochodzie, a jeśli jest to niemożliwe, zjedz pierwszy posiłek w pracy. Śniadanie powinno składać się z pożywnych składników np. pełnoziarniste płatki z mlekiem lub musli z jogurtem naturalnym, co dostarczy Wam potrzebnej energii na cały dzień.

Najczęściej popełnianym błędem w ciągu dnia jest pomijanie kolejnych równie ważnych posiłków i nieregularne odżywianie. Gdy uczucie głodu powoli zaczyna doskwierać, najczęściej sięgamy po tuczące i niezdrowe przekąski. Wiele osób je mało pożywne śniadania, na dodatek w biegu, a potem w pracy na szybko kanapkę lub mniej zdrowy posiłek i dopiero po powrocie do domu funduje sobie obfity obiad. Jest to najprostsza droga do otyłości. Postaraj się jeść regularnie, najlepiej trzy posiłki dziennie i zdrowe przekąski pomiędzy posiłkami. To zapewni stały poziom glukozy w organizmie, dzięki czemu unikniesz ataków senności czy rozdrażnienia w ciągu dnia.

Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

Jak zdrowo odżywiać się w pracy?


Pierwszy posiłek w ciągu dnia zostaje szybko spalony przez organizm, więc warto pomyśleć i przygotować dzień wcześniej jedzenie na drugie śniadanie - może to być owoc albo mała sałatka. Zrób sobie przerwę na obiad, odejdź od komputera i na spokojnie zjedz kolejny posiłek. Warto zdecydować wcześniej czy danie jedzone w przerwie obiadowej będzie podstawowym posiłkiem dnia, czy tylko przekąską, gdyż kiedy wracamy do domu, zazwyczaj przyrządzamy kolejny obiad. Jest to błędne koło, które prowadzi do otyłości. Obiad jedzony w czasie pracy najlepiej przyrządzić samodzielnie dzień wcześniej w domu. Jeśli nie masz na to czasu lub ochoty, można wyjść i zamówić w restauracji, lecz uważaj na to gdzie jesz. Unikaj budek z fast foodami, a wybieraj lokale, gdzie przeważają zdrowe posiłki np. sałatki, zupy, pełne dania. Może to być bar mleczny lub bar sałatkowy, który na pewno jest w Twojej okolicy.

Pamiętaj, że wszystko co jesz, nawet przekąski, są zaliczane jako posiłek, gdyż posiadają wiele kalorii. Zwracaj uwagę na jakość posiłków oraz uważaj co pijesz w ciągu dnia. Kawa i herbata nie dostarcza organizmowi wody, a wręcz przeciwnie - pozbawia jej. Warto postawić na wodę, soki owocowe i warzywne, a jeśli herbatę, to ziołową lub owocową. Jeśli kawa to jedynie dwie filiżanki dziennie i najlepiej z mlekiem, które dostarczy organizmowi wypłukiwanego przez kawę wapnia i magnezu. Należy unikać gazowanych i słodzonych napojów, które dostarczają organizmowi mnóstwo pustych kalorii.

Może to wszystko brzmi prosto, jednak większość z nas zapomina o tym i sięga po kaloryczne przekąski i napoje, które zapychają nam żołądek, a nie dostarczają wartościowych właściwości.


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock

Dodał(a): Ania Twarowska , Środa 29.01.2014 (aktualizacja: 2014-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Gray Moka
Tylko czarna herbata pozbawia organizm wody. Reszta herbat nie działa w ten sposób :).
Dodano: 2016-04-18 15:30:01 Zgłoś nadużycie
Anonim
bardzo bym chciala mieć czas na przygotowywanie sobie zdrowych posiłków. Parownik też mam, ale rzadko z niego korzystam. Aby zdrowo sie odżywiać w pracy kupuję sobie produkty Allevo, to bardzo dobrze zbilansowane posiłki w saszetkach do bardzo szybkiego przygotowania w shakerze. Koktajle owocowe są zdrowe, bo w skaldzie maja suszone owoce a nie sztuczne substancje smakowe. Posiłki sa lekkostrawne i niskokaloryczne ale bogate w składniki mineralne i witaminy. Po tych posiłkach czuję się bardzo dobrze, mam więcej energii, lekko w żołądku no i straciłam kilka kilogramów.
Dodano: 2014-03-20 09:44:25 Zgłoś nadużycie
Anonim
dosyć dużo jem, ale za to jem zdrowo :) gotuje na parze przede wszytskim, dostałam od teściowej parownik philipiak i regularnie z niego korzystam :)
Dodano: 2014-02-28 10:44:09 Zgłoś nadużycie
Anonim
Kanapka i owoce najlepij z biedronki www.biedronka.pl
Dodano: 2014-02-06 22:59:14 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×