Jaki wpływ na pamięć ma nocne podjadanie?

Sprawdźcie zanim w nocy wybierzecie się na małe co nieco do lodówki.

nocne-podjadanie-a-pamiec.jpgJeśli lubicie nocne spacery do lodówki w poszukiwaniu jakichś przysmaków, to mamy dla Was złą wiadomość. Nocne częste podjadanie może negatywnie wpływać na pracę Waszego mózgu, co w konsekwencji może doprowadzić nawet do upośledzenia procesów poznawczych. Brzmi strasznie? Już tłumaczymy o co chodzi. 

 Zobacz także: Co jeść, żeby mieć lepszą pamięć?

Badania na temat wpływu nocnego podjadania na pracę mózgu opracowali amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego. Swoje doświadczenie przeprowadzili na myszach, które karmili w czasie, w którym powinny sobie tradycyjnie ucinać nocne drzemki. Po pewnym czasie badacze przeprowadzili testy na gryzoniach, które wykazały, że zwierzęta gorzej radziły sobie z zadaniami wymagającymi zapamiętywania i uczenia się niż przed wprowadzeniem tzw. nocnej diety. 

Wniosek z badań jest jeden - regularne jedzenie w czasie, który powinno się przeznaczyć na sen ogranicza aktywność białka w hipokampie, co sprawia, że połączenia nerwowe stają się słabsze, a przez to dochodzi do pogorszenia pamięci. 

Zobacz także: Jak szybko poprawić pamięć? Prosty trik

Dlatego - zanim znowu wykonacie ten wysiłek i zajrzycie do lodówki w nocy - dobrze się zastanówcie, czy warto. Nawet jeśli nie macie przed sobą żadnego kolokwium i dawno temu skończyłyście studia, więc nie musicie się już tak pilnie uczyć. Chociaż badania będą jeszcze prowadzone i może nie są do końca wiarygodne (w końcu na razie prowadzono je na myszach), to może warto wziąć je pod uwagę? Tym bardziej, że już wcześniej stwierdzono u osób, które pracują na nocną zmianę, że gorzej wypadają w testach poznawczych. Tym samym po raz kolejny okazuje się, że sposób odżywania się ma ogromny wpływ na nasze życie - w tym pracę mózgu. 

Zobacz także: 5 aplikacji na telefon, które warto mieć

Źródło: MilionKobiet.pl, naukawpolsce.pap.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 05.01.2016 (aktualizacja: 2016-01-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
milioMarianna
Pamiętajmy, że podjadanie wpływa nie tylko na naszą pamięć. Skutki uboczne nocnego podjadania możemy zauważyć też w naszym wyglądzie. Podjadanie jest złe, nie tylko w nocy, ale i w dzień. Należy sie tego oduczyć. Nie będzie to łatwe, ale trzeba popracować nad silną wolą. Gdy musimy posiedzieć w nocy dłużej to po prostu zjedzmy kolacje później. Najgorzej jeśli pójdziemy spać zaraz po jedzeniu. Nasz organizm będzie się wtedy męczył z trawieniem. Jeśli już musimy koniecznie podjadać to wyłącznie w dzień i wyłącznie zdrowe przekąski.
Dodano: 2016-01-11 12:41:21 Zgłoś nadużycie
Anonim
_________________________________________________________________________________________
GŁÓD. ODŻYWIANIE. ♥♥♥♥♥

BH.30.
MOTTO: STABILNY POZIOM CUKRU WE KRWI PRZEZ 24H. *****

1. PODJADANIE W NOCY LUB PODCZAS DNIA TO ZAWSZE JEST Z GŁODU, KTÓRY ODCZUWAMY WTEDY:
Gdy poziom cukru we krwi spada. Podwyższamy go zatem; dużą oczywiście proporcjonalną ilością tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU; czyli naszym ludzkim paliwem, a więc GLUKOZĄ NATURALNĄ. Głód u człowieka to czerwona lampka w samochodzie pokazująca, że paliwo się kończy. Zatankuj i Ty. Musisz podnosić sobie poziom cukru szybko, w kategoriach dozwolonych i utrzymać długo, wtedy nie czujesz głodu.

2. ŁAKNIENIE, STAN PUSTKI W ŻOŁĄDKU, TZW. SSANIE:
Odczuwamy także wówczas, gdy do pustego żołądka (np. 2 godziny przed obiadem) wydziela się sok trawienny (kwas solny). Neutralizujemy go skutecznie zasadotwórczym sokiem z cytryny (np. dodając do herbaty). Eliminujemy wynikowo, również i to źródło odczuwania głodu.

TAK UŁOŻYŁA TO PRZYRODA PLANETY O NAZWIE ZIEMIA. JEŚLI KTOŚ MÓWI INACZEJ:
Nawet ten z tytułami to zwyczajnie powinien sobie wykonać najprostsze badania, a wtedy dostrzeże, iż przyroda naszej planety jest jedna i finalnie tworzy logiczną perfekcję. Ułożone są zatem przez przyrodę wszelkie zależności pierwiastkowe, czyli żywieniowe również. Problem jedynie jest z identyfikacją ewolucyjnych dokonań naszej przyrody, bo to można zrealizować jedynie poprzez wykonanie setek elementarnych badań laboratoryjnych. Ten kto je wykona dopiero może mówić: realną prawdę.

POCZYTAJ, ZAPOZNAJ SIĘ TO WYSTARCZA:
Jednak koniecznie pamiętaj o CHLEBIE TYPU KR-IRL, ponieważ to on głównie utrzymuje poziom cukru w stabilnej strefie, czyli nie odczuwasz głodu.

TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, NADCIŚNIENIA, MIAŻDŻYCY, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco i antycukrzycowo sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. *****

ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.

_________________________________________________________________________________________
Dodano: 2016-01-10 12:34:56 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×