Jedz regularnie!

Jesteś w wiecznym biegu, jesz niewiele, a właściwie podjadasz coś na stojąco, na obiady i kolacje nie masz czasu. A mimo to wcale nie możesz schudnąć? A może wręcz przeciwnie - nawet tyjesz mimo, że nie jesz większych posiłków? Dlaczego tak się dzieje?

Jedz regularnie!

Jedz regularnie!

Nieregularne posiłki to zmora naszych czasów. Wszędzie pędzimy, nie mamy czasu na posiłki, a w zamian zajadamy się niezdrowymi przekąskami, które szybko hamują uczucie głodu, ale też zazwyczaj są bardzo kaloryczne. Wieczorem po powrocie do domu, nadrabiamy stracony czas i jemy o wiele za dużo. To powoduje rozciąganie żołądka oraz problemy w procesach trawienia i metabolizmu. Taki styl życia i jedzenia może prowadzić do takich chorób jak miażdżyca, cukrzyca czy marskość wątroby.

Każdego dnia powinniśmy jeść 5 posiłków, średnio co 3 godziny - śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek (jabłko, jogurt czy jakieś warzywo) oraz kolacja! Tak, tak - kolacja też jest bardzo ważnym posiłkiem. Dzięki niej nasz organizm nie ma dużych przestojów w dostawie energii między posiłkami! Dzięki regularności w jedzeniu nasz organizm, zamiast magazynować energię zużywa ją na bieżąco, bo "wie" ze niedługo dostanie jej następną dawkę. Przy nieregularnym jedzeniu organizm woli robić zapasy, i odkłada tłuszcz. Regularne posiłki pozwolą Ci utrzymać uczucie sytości, energię w każdym momencie dnia i piękną sylwetkę. Na pewno będziesz też o wiele zdrowsza.


Przeczytaj również: 

Między nami kobietami 

Miód na zdrowie i urodę  

Powrót do źródła 


Dodał(a): Ewa Nenko , Środa 08.08.2012 (aktualizacja: 2012-08-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
lemon555
Jedzenie regularne jest bardzo ważne, ale niestety nie dla każdego wykonalne. A przynajmniej nie codziennie. Osobiście skorzystałam z usług dietetyka (ja wybrałam Medicover - jeżeli chcecie spróbować - http://www.odchudzanie.medicover.pl/porady-i-ciekawostki/
Schudłam, bo wiem co jeść i w jakich ilościach. Polecam :)
Dodano: 2014-03-23 17:24:37 Zgłoś nadużycie
Anonim
odkąd zaczełam jeśc regularnie schudłam 2 kilo i to w przeciągu miesiąca. przede wszystkim tylko ciemne pieczywo i tylko na sniadanie. OD tego dużo owoców i warzyw zwłaszcza sałaty i rukoli- uwielbiam. W lecie owoce sezonowe- teraz mam faze na jagody i maliny. Ograniczyłam też słodycze i czekoldade dzięki czemu rzadziej pojawiaja się krosty i pryszcze na mojej buźce. Ale trzeba się pilnować. łatwo o chwilę zapomnienia. Ale najczęściej dyspensę robię sobie w weekend - wtedy pozwalam sobie na moje ukochane tirmaisu lub inny smakołyk
Dodano: 2012-08-09 10:57:58 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×