Jedz słodycze i chudnij - to możliwe!

Zapewne wiele z was ma ten problem, że nie wyobraża sobie dnia bez zjedzenia czegoś słodkiego. Czy jednak można schudnąć nie odmawiając sobie jedzenia, którego potrzebuje nasz organizm? Sprawdźcie.

Jedz słodycze i chudnij

Okazało się, że istnieje metoda, dzięki której pozostaniecie piękne i szczupłe na zawsze! Sekret tkwi w... wytrenowaniu mózgu.

Ta teoria została hitem w USA, a możecie o niej przeczytać w książce "Mindfullness Diet". Sekretem tej diety jest to, że każdy posiłek powinien być świadomy i dobrze przemyślany, dzięki czemu unikniemy przejadania się oraz zagwarantujemy sobie wybór tylko tych produktów, które są naprawdę potrzebne naszemu ciału. Kluczem jest odróżnienie prawdziwego głodu od zachcianek.

Zanim sięgniemy po kolejną czekoladkę, czy inne słodycze, warto najpierw się zastanowić, czy naprawdę tego potrzebujemy. Jak to zrobić? wystarczy 8 kroków.

1. Usiądź wygodnie, wycisz się. Zamknij oczy i spróbuj zapanować nad oddechem, abyś się rozluźniła.

2. Uwolnij swoje myśli, sprawdź, czy nic cię nie zajmuje i nie blokuje.

3. Spróbuj poczuć swój żołądek. Dłoń przyłóż do lewej strony pod żebrami i skup się na wyczuciu, jak żołądek zachowuje się kiedy oddychasz.

4. Zaczynasz się zastanawiać nad swoją przeszłością? Twoje myśli krążą wokół tego jak się prezentujesz i zastanawiasz się, czy źle wyglądasz? Straciłaś już nadzieję na polepszenie swojego wyglądu? Pomyśl, skąd się one biorą i nie poddawaj się im bez reszty. Masz czuć czego twoje ciało potrzebuje w danej chwili.

5. Skup się głównie na żołądku, w którym możesz czuć ciepło, czy ból. Nie reaguj na te odczucia. To po prostu znaki od organizmu mówiące o tym, co się z nim dzieje.

6. Oceń poziom odczuwanego przez ciebie głodu.

1 - bardzo duży głód - naprawdę odczuwasz głód, jesteś słaba, boli cię głowa, odczuwasz drgawki;

2 - duży głód - burczy ci w brzuchu;

3 - jesteś po prostu głodna - odczuwasz pustkę w brzuchu;

4 - neutralne odczucie - masz trudności z określeniem, czy jesteś pełna czy głodna;

5 - najedzenie - nie odczuwasz głodu, a twój żołądek powoli się rozciąga;

6 - mocne najedzenie - odczuwasz znacznie powiększony żołądek;

7 - przejedzenie - jesteś wzdęta, towarzyszą ci mdłości i czujesz, jakby żołądek chciał ci pęknąć.

7. W celu utrzymania pięknej sylwetki, powinnaś jeść tylko wtedy, kiedy poziom twojego głodu wynosi pomiędzy 2 a 5.

8. Skoncentruj się na odczuciach, dzięki którym ocenisz, czy naprawdę jesteś głodna. Oddychaj powoli i powróć do rzeczywistości. Otwórz oczy.

Jeżeli po wykonaniu tych 8 kroków nadal masz ochotę na coś słodkiego, to sięgnij po to, ponieważ najwidoczniej jest ci to potrzebne. Jeśli jednak poczujesz, że tak naprawdę nie jesteś głodna, to i tak zrezygnujesz ze zjedzenia słodyczy.

Zobaczcie także: 22-latek pokazał swoje ciało po stracie 122 kg

Co prawda nie zawsze można skorzystać z tej metody - zwłaszcza w pracy - ale w domowych warunkach jest to jak najbardziej ciekawa propozycja, prawda?



Zobaczcie także:



Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock



Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Czwartek 16.04.2015 (aktualizacja: 2015-04-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×