Jedzenie zdrowe dla nerek

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak ważne jest zdrowe odżywianie i kondycja nerek. Zobaczcie, co warto jeść, aby te narządy były w dobrej formie.

Jedzenie zdrowe dla nerek

Jedzenie zdrowe dla nerek

Przewlekła niewydolność nerek to przypadłość, na którą choruje wielu Polaków. Jednak nie tylko oni powinni bardziej dbać o ich prawidłową pracę, jedząc produkty, które wspomagają pracę nerek. Jest to również dieta skierowana do osób, które cierpią na cukrzycę, choroby serca, wysokie ciśnienie krwi lub są w grupie wysokiego ryzyka zachorowania na choroby nerek.

Jak wiadomo, zamiast leczyć, lepiej jest zapobiegać chorobom. Dobrą wiadomością jest to, że możliwe jest zmniejszenie ryzyka choroby nerek lub nawet pokonanie istniejących problemów z nerkami jedynie przez dostosowanie odpowiedniej diety.

Poniżej znajdują się niektóre z produktów, które warto wprowadzić do swojego jadłospisu, gdyż mają znaczący wpływ na prawidłową pracę nerek: 

1. Czosnek

Jest doskonałym rozwiązaniem dla diet nerkowych, ma silne właściwości przeciwzapalne oraz zdolność do zmniejszenia stężenia cholesterolu. Dodatkowo czosnek jest idealny, gdyż dodaje smaku potrawom, co jest ważne, przy diecie ubogiej w sól. Czosnek jest bogaty w przeciwutleniacze. Udowodniono, że spożywanie czosnku regularnie mogą pomóc w walce z rakiem. Minusem jest jednak to, że może powodować wzdęcia, gdyż zawiera też siarkę, która pomaga w detoksykacji organizmu.

2. Kapusta, brokuły, kalafior

Wszystkie warzywa kapustne, takie jak kapusta, brokuły, kalafior zawierają dużo błonnika, witaminy C i witaminy K, dzięki którym nerki mogą pracować z większą wydajnością. Kapusta dodatkowo jest doskonałym źródłem żelaza. Warzywa kapustne mają jednocześnie bardzo niską zawartość potasu, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla osób z chorobami nerek.

3. Jajka

Białka jaj są bogate w wiele niezbędnych witamin i minerałów, które pomagają poprawić ogólny stan zdrowia - wysokie poziom białka, niski potasu, fosforu, a także zawierają dużo żelaza, aby utrzymać nerki w szczytowej formie. 

4. Cebula

Podobnie jak czosnek, cebula jest naładowana silnymi przeciwutleniaczami, które pomagają zwalczać raka i choroby serca i poprawiają krążenie. Zwłaszcza spożywanie surowej cebuli ma działanie przeciwzapalne, co jest szczególnie istotne dla każdego cierpiącego na chorobę nerek. 

5. Ryby

Świeże ryby, takie jak łosoś, pstrąg, śledź i sardynki, są bogate w wysokiej jakości białka i kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe, których organizm ludzki nie może produkować we własnym zakresie. Osoby, które zużywają świeże ryby, są w mniejszym stopniu zagrożone ryzykiem choroby serca, nadciśnieniem tętniczym, wysokim poziomem cholesterolu, co z kolei oznacza również ​​niższe ryzyko rozwoju przewlekłej choroby nerek. 

6. Żurawina 

Wszystkie owoce są zdrowe i bogate w przeciwutleniacze, jednak to owoce żurawiny zasługują na szczególną uwagę, ze względu na ich unikalną zdolność do walki z infekcjami dróg moczowych. Zmniejszają także ryzyko chorób serca i niektórych rodzajów raka, co czyni je doskonałym dodatkiem do każdej diety. 

7. Jabłka

Jabłka pomagają w obniżeniu poziomu cholesterolu, zawierają także związki przeciwzapalne, co w połączeniu z ich niską zawartością potasu, czyni je idealną przyjazną dla nerek przekąską.


Źródło: MilionKobiet.pl

Foto: Shutterstock 

Dodał(a): Justyna Czerwieniec , Piątek 24.10.2014 (aktualizacja: 2014-10-24)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Rybka jest idealna na nerki :)

http://rybnysklep.pl
Dodano: 2014-10-27 17:24:34 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×