Joga hormonalna

Dodaje energii, przywraca płodność, łagodzi objawy menopauzy. Czy joga naprawdę potrafi wyrównać poziom hormonów? O tym i nie tylko piszemy w naszym artykule. Zachęcamy do lektury!

Joga hormonalna

Joga hormonalna


Chcesz podkręcić swoją płodność? Podobno to nic trudnego! Na przeciw Twoim potrzebom wychodzi joga hormonalna i specjalnie do tego opracowany zestaw ćwiczeń. Asany pobudzają gruczoł tarczycy, a także jajniki. Rezultatem takiego treningu jest zwiększenie wydzielania ilości estrogenów. Podobno ich poziom po 3 miesiącach regularnych ćwiczeń potrafi wzrosnąć o 250 procent!

Jak się przygotować do takich ćwiczeń?

Po pierwsze zanim udasz się na zajęcia umów się na wizytę do ginekologa. Tam poproś o badanie cytologiczne, USG piersi bądź mammografię oraz pozapochwowe badanie ultrasonograficzne. Pozwolą one wykluczyć choroby,  które mogłyby się pojawić gdyby nagle wzrósł poziom estrogenów. Ćwiczymy na czczo lub 2 godziny po posiłku.

Na co ma wpływ joga hormonalna?

- Dzięki jodze możesz pokonać trądzik. Ćwiczenia pozwalają na rozluźnienie ciała i zmniejszenie poziomu stresu. Kiedy się nadmiernie stresujesz w Twoim organizmie wzrasta poziom męskich hormonów - androgenów, które niestety przyczyniają się do pogorszenia stanu Twojej skóry. Asany przywracają równowagę hormonalną, a przez to poprawia się stan naszej cery.

- Łagodzi objawy menopauzy. Asany wpływają na wzmożoną produkcję jajników, a tym samym wzrasta poziom estrogenów. To pomaga pozbyć się uderzeń gorąca, wahań nastrojów, leczy bezsenność, zmniejsza ryzyko pojawienia się osteoporozy.

- Zwiększa się Twoja płodność. Masz kłopoty z zajściem w ciążę? Spróbuj jogi hormonalnej! To właśnie wahania hormonów najczęściej są przyczyną problemów z płodnością. Joga stabilizuje ich poziom, co ułatwia poczęcie.

- Pomaga złagodzić bolesne miesiączkowanie. Jeśli jesteś jedną z kobiet, które co miesiąc muszą borykać się z tą przykrą dolegliwością, zapisz się na zajęcia jogi hormonalnej. Odpowiednio dobrane ćwiczenia zmniejszają napięcie w obrębie jajników, a co a tym idzie, skurcze miesiączkowe są o wiele lżejsze.

Joga hormonalna

Joga hormonalna


Jeśli szybko chcesz zauważyć pozytywne aspekty ćwiczenia jogi, zmień swoją dietę. Wzbogać ją o duże ilości warzyw i owoców, zrezygnuj z kawy, rzuć palenie i pamiętaj o dobrym nawodnieniu organizmu.
Postaw na relaks, nie stresuj się za często. Pamiętaj, że nierozładowany stres obniża poziom estrogenów.

Czy każdy może ćwiczyć?

Jeśli jesteś w ciąży odradzamy Ci jogę hormonalną, gdyż może ona prowadzić do poronienia. Kobiety, które chorują na raka piersi także nie powinny ćwiczyć, gdyż może to przyśpieszyć rozwój raka.
Przeciwwskazaniem do ćwiczeń są także duże mięśniaki, albowiem sprzyja im właśnie zwiększona ilość estrogenów w organizmie. Z tym samych powodów nie powinno się ćwiczyć jogi gdy choruje się na endometriozę.

Jogę hormonalną możesz trenować w szkole jogi lub na specjalnych warsztatach. Jeśli znasz podstawy,  możesz ćwiczyć sama w domu. Jeżeli masz rozchwianą produkcję hormonów joga hormonalna jest dla Ciebie. Wycisza, relaksuje, pozwala pozbyć się stresu. Pierwsze efekty terapii odczuwasz już po 2 - 3 miesiącach, a pierwsze oznaki poprawy nastroju po około 2 tygodniach.


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock



Dodał(a): Agnieszka Podgórska , Wtorek 12.11.2013 (aktualizacja: 2013-11-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
buniara
właśnie przeczytałam tekst pani ireny kertyczak na temat tej jogi w "Chcemy być rodzicami". chyba się zapiszę na jakieś zajęcia, bo podobno rewelacyjna skuteczność jest
Dodano: 2014-03-13 15:21:06 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×