Joga, która pomoże Ci zasnąć

Miewasz problemy z zaśnięciem? Jeśli liczenie baranków ani usypiająca muzyka nie działa, polecamy proste ćwiczenia, które pozwolą Ci się wyciszyć i pozwolić spokojnie ułożyć do snu.

Joga, która pomoże Ci zasnąć

Joga, medytacja oraz tzw. "uważność" to przebadane rodzaje terapii, mające przyczynić się do lepszego snu i leczeniu bezsenności. Co więcej, ponad 55% ludzi, którzy uprawiają jogę uważa, że pomaga im ona lepiej spać. Oto kilka porad jak wykorzystać ją dla lepszego wypoczynku.

1. Zacznij od współczucia


Podstawą jogi jest bycie dobrym i wyrozumiałym dla własnego ciała i umysłu. Zauważ, że gdy trzymasz się negatywnych myśli wobec siebie i innych, te myśli mają duży wpływ na Twoje codzienne życie. Pozbądź się ich i postaraj się je zastąpić współczuciem. Nie dąż do doskonałości i staraj się nie zadawać sobie zbyt wiele bólu.

Zobaczcie także: Borykasz się z bezsennością? Sięgnij po sok z wiśni!

2. Kontroluj oddech


Znajdź wygodny fotel lub połóż się na plecach. Zamknij oczy. Umieść jedną rękę na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej. Zacznij oddychać delikatnie i powoli, przepuszczając powietrze przez nos. Usta zamknięte. Oszczędzając oddech, powtarzaj w głowie te frazy:
Na wdechu "Wdech i wypuszczam z siebie cały dzień."
Na wydechu "Wydech i wypuszczam z siebie cały dzień."

3. Rozluźnij się i zastosuj tzw. oddech Lwa


Powietrze wdychaj przez nos. Wystaw język i wdychaj powietrze głośno przez usta, tak jakbyś chciała zaparować szybę.

Zobaczcie także: Co zrobić, żeby niemowlę ładnie zasypiało? Kilka sposobów

4. Uspokój oddech i zrób skłon


Staraj się unikać używania rąk - nogi razem, zegnij tułów i sięgnij rękami do stóp. Nie naciskaj. Pozwól swojemu ciału samemu się rozciągnąć.

5. Delikatnie rozciągnij swoje biodra


Uważnie! Szczególnie, gdy miałaś jakieś urazy w okolicach bioder.

6. Oprzyj nogi o ścianę


Połóż się na plecach i pod kątem 45 stopni spróbuj potrzymać nogi. Bez spinania mięśni - pozwól krwi "spłynąć" w stronę bioder.

7. Delikatnie rozmasuj ramiona i połóż się spać


Jeśli nadal masz problem ze snem, spróbuj raz jeszcze, pamiętając o zasadzie numer 1. Dobrych snów!



Zobaczcie także:



Foto: Thinkstock


Dodał(a): Anna Guzek , Piątek 05.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×