Joga śmiechu - 3 ćwiczenia śmiechowe, które wyjdą wam na zdrowie

Śmiech to zdrowie, dlatego uśmiechajcie się jak najwięcej. Zobaczcie fajne treningi z jogi śmiechu.

joga-usmiechu.jpg

To nie żart - istnieje coś takiego jak joga uśmiechu! Wymyślił ją w Indiach, w latach 90. dr Madan Kataria. Lekarz przeprowadził wiele badań, z których jasno wynikało, że nasz organizm nie odróżnia śmiechu spontanicznego od takiego, który specjalnie wymuszamy. I jeden, i drugi rodzaj porusza te same mięśnie i działa nam tylko na zdrowie. Dlatego dr Kataria postanowił wymyślić treningi, które bazują właśnie na śmiechu, połączonym z ćwiczeniami oddechowymi. 

Zalet jogi śmiechu i ćwiczeń śmiechowych można wymienić wiele - oprócz oczywistych jak poprawa nastroju, ułatwienie kontaktów społecznych, dodać można jeszcze takie jak - odchudzanie, lepszą wydajność, oczyszczenie organizmu i wzmocnienie systemu immunologicznego. Nie musicie śmiać się do rozpuku przez kilkanaście minut, ale nawet krótki, kilkuminutowy trening wykonywany regularnie powinien uczynić cuda.

Ćwiczenia z jogi uśmiechu nie są polecane osobom z padaczką i ciężkimi schorzeniami psychicznymi.  

Zobacz także: 5 najlepszych diet 2015 roku

Ćwiczenie 1:

Każdego dnia znajdź sobie powód do śmiechu - może być nawet najbardziej błahy czy głupi. Ważne, żebyś chichotała się przez dobrą minutę lub dłużej bez przerwy. 

Ćwiczenie 2:

Przez 2-3 minuty klaszcz w dłonie, przy każdym klaśnięciu mówiąc głośno ha-ha i hi-hi-hi. Uśmiechaj się przy tym szeroko! 

Zobacz także: Piosenki na wakacje 2015 które wypada znać

Ćwiczenie 3:

Kilka razy dziennie bierz głęboki oddech, przytrzymaj powietrze a następnie wypuść je, śmiejąc się najgłośniej jak możecie i powtarzając "ha ha ha". 

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Poniedziałek 20.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×