Kiedy lepiej ćwiczyć - rano czy wieczorem?

Zobaczcie plusy jednego i drugiego rozwiązania.

kiedy-lepiej-cwiczyc.jpgZarówno ćwiczenie rano, jak i ćwiczenie wieczorem - mają swoje plusy i minusy. To, o jakiej porze lepiej ćwiczyć tak naprawdę jest sprawą indywidualną. Zależy to od wielu czynników, między innymi od tego, czy jesteś rannym ptaszkiem, czy nocnym markiem, o której godzinie rozpoczynasz pracę i jak silną masz motywację.  

POLECAMY: Kiedy lepiej brać prysznic - rano czy wieczorem?

Zobaczcie, z jakich powodów lepiej ćwiczyć rano, a z jakich - wieczorem. Przedstawiamy plusy i minusy jednego, i drugiego rozwiązania. 

DLACZEGO WARTO ćwiczyć RANO?

  • ENERGETYCZNY KOPNIAK. Możesz z powodzeniem zrezygnować z mocnej, siarczystej kawy o poranku, jeśli zdecydujesz się poranny trening. Doładowanie energetyczne - gwarantowane! Po serii ćwiczeń powinnaś zyskać dużo siły i energii, żeby zmierzyć się ze wszystkimi wyzwaniami, jakie szykuje dla Ciebie dzień. Dodatkowy prysznic po treningu postawi Cię dodatkowo na nogi!

  • ŁATWIEJ ZAŚNIESZ. Chociaż od rana do wieczora upływa dużo czasu, to badania naukowe przeprowadzone przez Appalachian Tate University wykazały, że po porannych ćwiczeniach łatwiej się zasypia w nocy. 

  • SZYBCIEJ WEJDZIESZ W RUTYNĘ. Okazuje się, że ćwiczenie rano może łatwiej wejść Ci w nawyk. Być może dlatego, że o poranku trudniej o takie zajęcia, które mogłyby popsuć Ci plan dnia. Zazwyczaj niespodziewani goście, czy jakieś zakupy "wypadają" dopiero wieczorem. 

Minusy? Przede wszystkim - musisz wstać wcześniej, żeby zdążyć ze wszystkim. To zdecydowanie nie jest pora do ćwiczeń dla osób, które lubią sobie pospać. Poza tym rozgrzewka do porannych ćwiczeń powinna trwać dłużej, niż do tych wieczornych. A czas o poranku, jak wiadomo, jest na wagę złota!

POLECAMY: 4 skuteczne sposoby na zakwasy

DLACZEGO WARTO ćwiczyć WIECZOREM?

  • SPOKOJNIEJSZE PORANKI. Możesz rozpocząć dzień bez pośpiechu i wyścigu z czasem. 

  • ROZŁADOWANIE ZŁOŚCI. Ktoś Cię bardzo zdenerwował w ciągu dnia? Szef dał popalić, dzieci marudziły od rana, znowu przypaliła Ci się zupa? Pod koniec dnia możesz rozładować całą swoją złość. Po prostu ćwicz z całych sił, daj z siebie wszystko!

  • CIAŁO TYLKO CZEKA NA TRENING. W porównaniu do porannych treningów te wieczorne mają tę przewagę, że Twoje ciało tylko czeka, aż zaczniesz ćwiczyć. Oczywiście, nie należy omijać rozgrzewki, ale nie musi być ona tak angażująca jak ta poranna.  

  • MOŻESZ ĆWICZYĆ DŁUŻEJ. Tak Ci się spodobało, że chciałabyś spędzić na siłowni jeszcze 30 minut? Nie ma problemu! Wieczorem, jeśli nie jesteś z nikim umówiona i nie masz innych planów poza snem, nic Cię nie goni. Możesz ćwiczyć równie dobrze do zamknięcia klubu fitness. 

Minusy? Łatwiej się wymigać od wieczornych ćwiczeń, choćby znajdując dobry film w telewizji, czy umawiając się z kimś na spotkanie. Poza tym jeśli chodzisz na siłownię, właśnie wieczorami są zazwyczaj największe tłumy. Rozbudzony, wyćwiczony organizm może mieć też problemy z zaśnięciem. 

POLECAMY: Jak schudnąć z łydek?

Źródło: MilionKobiet.pl, Huffingtonpost.com
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Czwartek 12.11.2015 (aktualizacja: 2015-11-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×