Kiedy masz za mało magnezu

Pośpiech i stres nie sprzyjają naszemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Jeżeli zauważyłaś u siebie częsty ból głowy, drętwienie łydek, nadpobudliwość i zaburzenia snu, to może oznaczać niedobór magnezu w organizmie!

magnez

Czy wiesz, że magnez jest niezbędny do tego, aby prawidłowo funkcjonowało ponad 300 enzymów w naszym organizmie? Wiele osób nazywa go "pierwiastkiem życia". Wystarczy chwilowy okres stresu i złego odżywiania się, a nasze ciało może zacząć wołać o pomoc. Niedobór magnezu jest jedną z najczęstszych przyczyn pojawiania się nerwic, a nawet depresji. Dlatego też nigdy nie lekceważ pierwszych objawów jego braku.

Objawy niedoboru magnezu w organizmie:

- zwiększona nadpobudliwość oraz rozdrażnienie

- długotrwałe oraz bolesne skurcze łydek

- zawroty głowy

- silny ból głowy

- wypadanie włosów

- cienkie oraz łamliwe paznokcie

- bolesne miesiączki

- trudności z zasypianiem

- trudność z koncentracją

- zespół niespokojnych nóg

- mogą pojawiać się również pierwsze oznaki depresji


Jeżeli zauważyłaś u siebie wyżej wymienione objawy niedoboru magnezu, koniecznie zgłoś się do lekarza, który zleci wykonanie badań (w celu wyeliminowania innych chorób) oraz przepisze odpowiednie leki. Oprócz tabletek, możesz również urozmaicić swoją codzienną dietą o produkty, które zawierają dużo magnezu.

Produkty bogate w magnez:

- pieczywo pełnoziarniste

- płatki owsiane

- produkty mleczne

- szpinak

- brokuły

- zielona sałata

- ryby

- groch

- fasola

- soczewica

- gorzka czekolada

- kakao

- wysokozmineralizowana woda mineralna




Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl


Przeczytaj również:

Tyrozyna na ratunek cukrzycy

Wygraj walkę z upławami

Wysoki cukier i co teraz?



Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Piątek 18.05.2012 (aktualizacja: 2012-05-17)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Anna Maria Blogs
Jako zapalona fanka czekolady spożywająca ją w każdej postaci chyba nie powinnam martwic się o niedobór magnezu?. Dodatkowo codziennie łykam witaminy i wykorzystuje sezon na warzywa i owoce, które staram się codziennie umieszczać w swoim jadłospisie;-). Życzę wszystkim czytelniczkom zdrowia ;-). Pozdrawiam. Anna Maria www.kobietawsieci.wordpress.com.
Dodano: 2012-05-21 14:06:06 Zgłoś nadużycie
kasias
ciekawe i pouczające
Dodano: 2012-05-20 22:08:32 Zgłoś nadużycie
olinkaa24
fajny artykuł
Dodano: 2012-05-18 20:00:50 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×