Kilka powodów, dla których warto ćwiczyć pilates

Cztery mocne argumentów "za" ćwiczeniem pilatesu, które warto rozważyć.

zalety-pilatesu.jpgPilates to zestaw ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu lub w klubie fitness. Jest oparty na treningach całego ciała, wykorzystuje wiele elementów z jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Zwykle towarzyszy mu spokojna muzyka, która skłania do medytacji, uspakaja i pozwala spokojnie i dokładnie wykonywać kolejne ćwiczenia. Nuda? Niekoniecznie! Wszystko zależy od tego, jak do tego podejdziesz. Pilates może być ciekawym doświadczeniem, jeśli odpowiednio dobierzesz ćwiczenia. Możesz do nich wykorzystać np. piłki (jak na zdjęciu), specjalne obręcze i taśmy. Istotą pilatesu jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni, dlatego bardzo często porównywany jest ze stretchingiem.

 POLECAMY: Piosenki na wakacje 2015, które wypada znać

Jeśli nie jesteś jeszcze do końca przekonana, zobacz dlaczego warto ćwiczyć pilates. Może okaże się, że ten sport jest akurat dla Ciebie!

Oto powody, dla których warto ćwiczyć pilates: 

  • PILATES POMAGA WYPRACOWAĆ PRAWIDŁOWĄ POSTAWĘ CIAŁA. Ćwiczenia sprawiają, że w nawyk wejdzie ci utrzymywanie wyprostowanej sylwetki. Bez specjalnych "pajączków" i innych cudów nie będziesz się już garbiła. Dzięki temu będziesz wyglądała na wyższą o kilka centymetrów, szczuplejszą, pewniejszą siebie. Po prostu - śliczną, zadbaną kobietę, która wie czego chce!

  • PILATES DODAJE ENERGII. Okazuje się, że ćwiczenia pilatesu, tak często uważane za nudne, spokojne ćwiczenia na macie, mogą dodać energii! Sprawią, że po treningu będziesz przenosiła góry i będzie Cię rozpierała energia, którą warto spożytkować na kolejne ćwiczenia. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego nie zdziw się, jeśli po godzinnym treningu będziesz czuła lekki niedosyt. Pilates uzależnia (ale to akurat zdrowe uzależnienie!). 

  • PILATES ZMIENIA CIAŁO. Regularne ćwiczenia powinny nie tylko powinny sprawić, że zrzucisz kilka kilogramów, lecz także zaczniesz poruszać się z wdziękiem i łatwością (to za sprawą wypracowania prawidłowej postawy, o czym było wcześniej). Dodatkowo wzmocnisz mięśnie, pozbędziesz się motylków. Koniec z wiszącą skórą. Pilates sprawi, że twoje ciało będzie elastyczne. 

  • MOŻESZ ZACZĄĆ JAK CHCESZ I KIEDY CHCESZ. Istnieje mnóstwo rodzajów ćwiczeń pilatesu, więc każdy powinien znaleźć drogę dla siebie. Mogą go ćwiczyć i osoby wysportowane i takie, które z ruchem i sportem nie są za pan brat. Możesz ćwiczyć w domu i w klubie. Bez sprzętu i z piłką. Przy muzyce lub bez. Rano, w dzień lub wieczorem. Kiedy chcesz i jak chcesz. To jedna z nielicznych dyscyplin, co do których trudno o wymówkę. 

Zobacz także: Hoopdance, czyli taniec z hula hop. Inspirujące filmiki!

Pilates uchodzi za sport dla każdego, ale przed rozpoczęciem ćwiczeń, dla własnego bezpieczeństwa, lepiej zapytać o zgodę lekarza i odbyć przynajmniej kilka pierwszych treningów z zawodowym trenerem, który dokładnie pokaże, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia. W tym przypadku nie chodzi o to, by ćwiczyć szybko, jak najdłużej i jak najwięcej, ale liczy się dokładność i precyzja. 

Zobacz także: Czy twoja figura jest zapisana w genach?

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Poniedziałek 17.08.2015 (aktualizacja: 2015-08-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×
  • Aktywnie na wczasach

    Aktywnie na wczasach

    Wakacje wcale nie muszą kojarzyć się z leżeniem plackiem na plaży. Wręcz przeciwnie! To świetny czas na ruch. Sprawdź, jakie płyną z tego korzyści! czytaj więcej

  • Paryski szyk pilatesu - Zooey Deschanel

    Zooe Deschanel

    Nie dla niej dres, szorty i halówki. Zooey Deschanel zadaje szyku nawet w siłowni. Paparazzi przyłapali ją, gdy wychodziła z zajęć pilatesu w West Hollywood. Próżno wypatrywać na niej… czytaj więcej