Konsekwencje siedzącego trybu życia

W XXI wieku większość nas ma pracę biurową, siedzącą. Niezależnie od tego czy prowadzimy samochód, siedzimy za kasą w sklepie czy spędzamy czas w biurze- nasz kręgosłup cierpi tak samo. Pozycja siedząca jest najgorsza dla naszych pleców. Sprawdźcie, co możecie zrobić, aby przynieść plecom ulgę.

siedzący tryb pracy.jpg
1.    Zaparcia.
Ciągłe siedzenie w jednej pozycji osłabia mięśni brzucha, a także pogarsza perystaltykę jelit.
Dodatkowo brak ruchu może powodować niestrawność, zgagę czy dyskomfort w żołądku,
wzdęcia ii uczucie pełności.

2.    Obciążenie kręgosłupa.
Siedzący tryb życia to największa męka dla kręgosłupa – w ten sposób obciążamy go prawie dwukrotnie bardziej, niż stojąc. Powoduje to osłabienie mięśni, a kręgosłup się deformuje- stąd skolioza, bóle pleców, zgarbiona pozycja na co dzień.
Kolejny skutek to także zwyrodnienie stawów.

3.    Cellulit.
Ta dolegliwość powstaje w wyniku zanurzenia krążenia krwi i limfy. Kiedy siedzimy, naciskamy na tkanki,
a to sprawia, że cellulit jest bardziej widoczny.

Zobacz też: Dużo pracujesz? To niezdrowe!

4.    Żylaki.
Częste unieruchomienie sprzyja rozwojowi żylaków. Kiedy mięśnie nóg nie pracują, krew zaczyna zalegać w żyłach, a to przyczynia się do ich osłabienia i rozszerzenia. Początkowymi objawami, które powinny nas zaniepokoić mogą być gęsto pojawiające się pajączki.


5.    Nadwaga i otyłość.
Siedzący tryb życia często wiąże się z brakiem aktywności fizycznej, niewłaściwym sposobem odżywiania się, a stąd już prosta droga do otyłości i nadwagi. To także związek z wysokim poziomem cholesterolu,  czy nadciśnienia tętniczego.Kolejnym etapem, następstwem nadwagi może być cukrzyca typu 2.

Foto: Thinkstock

Zobacz także:

ID galerii:1117



Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Czwartek 10.03.2016 (aktualizacja: 2016-03-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×