Które ryby są bogate w kwasy omega-3?

Nie tylko łosoś! Zestawienie ośmiu pysznych ryb.

ryby-bogate-w-omega-3.jpgJeśli chcesz, żeby Twój mózg pracował prawidłowo i serce biło jak dzwon, musisz w swojej diecie uwzględnić produkty, które zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Na pewno nieraz słyszałaś, że istnym bogactwem tego składnika odżywczego są ryby. To prawda, zawierają najwięcej dwóch form omega-3: kwasów tłuszczowych DHA i EFA. Z tego względu zaleca się spożywanie ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. 

Zobacz, jakie gatunki powinnaś jeść, żeby uzupełnić niedobory kwasów tłuszczowych omega-3, w końcu nie każda ryba zawiera tyle samo tego składnika odżywczego. Przedstawiamy 8 różnych gatunków ryb, z najbardziej znanym łososiem na czele. 

 Zobacz także: Czy warto jeść pangę?

OTO RYBY, KTÓRE ZAWIERAJĄ NAJWIĘCEJ KWASÓW TŁUSZCZOWYCH OMEGA-3:

  • ŚLEDŹ: Marynowany, pieczony w piekarniku, na grillu czy smażony, oprócz kwasów omega-3, jest doskonałym źródłem białka, wapnia, magnezu, potasu, niacyny, witaminy B-12 i selenu. 

  • ŁOSOŚ: Smażony, pieczony łosoś, gotowany czy z puszki - w każdej formie jest smaczny i dobry dla zdrowia. Bogaty jest w białko, wapń, magnez, niacynę, witaminę B-12 i witaminę A. A także, oczywiście, kwasy omega-3. 

  • MAKRELA: Najbardziej znana i lubiana jest w formie wędzonej, ale bywa też grillowana czy pieczona. Oprócz kwasów tłuszczowych omega-3 zawiera witaminę B-12, niacynę, żelazo, potas, selen i sporo białka. 

  • SARDYNKI: Małe rybki najczęściej znane z puszki są bogate w kwasy omega-3, a także witaminę D, wapń i niacynę. 

  • ANCHOIS/SARDELE: Ten częsty dodatek do pizzy czy sałatek, jest bogaty w kwasy omega-3, białko, wapń, potas, selen, niacynę i witaminę B-12. 

  • HALIBUT: Ta łagodna, biała rybka jest zawiera kwasy omega-3, białko, potas i niacynę. 

  • PSTRĄG: Rybka dla tych, którzy nie przepadają za tuńczykiem czy łososiem. To kolejna biała rybka, która ma dużo kwasów omega-3, białka, wapnia, magnezu i niacyny. 

  • TUŃCZYK: Najbardziej chyba lubiany w formie zapuszkowanej, bywa także smażony, pieczony i gotowany. Zawiera, oprócz kwasów omega-3, białko, magnez, wapń, witaminę b-12 i niacynę. 

Zobacz także: Co wspólnego ma śledź z odchudzaniem?

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 17.11.2015 (aktualizacja: 2015-11-17)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×