Magnez pierwiastkiem niezbędnym w diecie odchudzającej!

Regularnie ćwiczysz i skrupulatnie liczysz zjadane kalorie? Chcesz schudnąć, ale waga uparcie stoi w miejscu? Powodem może być niedobór magnezu. Zastanów się, czy Twoja dieta nie dostarcza go do organizmu w zbyt małych ilościach.

Magnez pierwiastkiem niezbędnym w diecie odchudzającej!

Magnez pierwiastkiem niezbędnym w diecie odchudzającej!


Dobowa dawka zalecana przez Ministerstwo Zdrowia to od 4,5 do 6 mg w przeliczeniu na kilogram masy ciała, co dla dorosłego człowieka wynosi średnio 370 mg. Badania przeprowadzone w ciągu ostatnich lat jednoznacznie wskazują, że magnez korzystnie wpływa na proces redukcji tkanki tłuszczowej. Co więcej, deficyt tego pierwiastka może utrudniać i spowalniać odchudzanie, a nawet zamieniać nasz wysiłek w syzyfową pracę.

Wybitny prof. Julian Aleksandrowicz nazwał magnez "królem życia". Pierwiastek ten uczestniczy w ponad połowie procesów biochemicznych na 600, jakie w każdej chwili zachodzą w organizmie człowieka. Jest niezbędny do życia i prawidłowego funkcjonowania. Pełni ważną rolę dla układu krążenia, układu nerwowego, pracy mózgu i mięśni. Jest budulcem kości oraz zębów. Odpowiada za przemiany węglowodanów i tłuszczów, a także syntezę białek. Naukowcy nieustannie  odkrywają jego kolejne zalety. Obecnie ma szansę zyskać miano "przyjaciela odchudzających".

Niedobór magnezu niekorzystnie wpływa na działanie hormonu insuliny co może prowadzić do zaburzeń w pracy tkanki mięśniowej. Może to zakłócać pobieranie krążącej we krwi glukozy, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu tkanki tłuszczowej. Taka reakcja uniemożliwia utratę wagi, a nawet powoduje jej dalszy przyrost. Badania naukowe potwierdziły, że aby nie dopuścić do takiego stanu należy zapewnić odpowiednią ilość magnezu.

Mając powyższe na uwadze, nasuwa się wniosek, że dieta odchudzająca powinna być tak zbilansowana, by dostarczała do organizmu jak największe ilości magnezu. Dobrze jeśli magnez uzupełniany jest w sposób naturalny. Bogatym źródłem tego pierwiastka są, np. otręby pszenne (400mg/100g), kakao (400mg/100g), kasza gryczana (200mg/100g), suche nasiona roślin strączkowych (120-200mg/100g), orzechy (130mg/100g), suszone śliwki (36mg/100g), banany (33mg/100g).

Alternatywą dla magnezu z pożywienia może być wysoko zmineralizowaną woda. Na rynku są takie, które zawierają blisko 150 mg na litr, czyli prawie 1/3 dziennego zapotrzebowania. Autorytet z zakresu badań nad magnezem, prof. Jean Durlach uważał, że magnez z wody jest efektywniej wchłaniany niż z pokarmu stałego. Powinno to ucieszyć wszystkich walczących o szczupłą sylwetkę.


Źródło/Foto: Mat. prasowe




Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Poniedziałek 02.06.2014 (aktualizacja: 2014-06-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×