Magnezem w stres!

Współczesny tryb życia wymusza na nas ciągły pośpiech i potęguje codzienny stres. Krótki sen i związane z tym poranne zmęczenie, które usiłujemy zwalczyć kilkoma kawami szybko wypitymi w ciągu dnia, nie sprzyjają dobrej fizycznej i psychicznej kondycji. Fastfood’y zamiast wartościowych obiadów i źle dobrana dieta, mająca pomóc w zgubieniu dodatkowych kilogramów na wiosnę, szybkie tempo i moda na bycie wysportowanym, to nieodłączne elementy naszego życia. To jest cena, którą płacimy za cywilizację.

Magnezem w stres!

Magnezem w stres!


Wielu z nas przyzwyczaiło się już do powracających bólów głowy, uporczywych bólów mięśni, znużenia i apatii, stany te traktujemy jako nieodłączny element naszego codziennego życia, a za złe samopoczucie obwiniamy cywilizację. Nie analizujemy problemu, nasze dolegliwości traktujemy bez głębszej refleksji. Oswajamy się z nimi doprowadzając nasze samopoczucie do granicy tolerancji.
W ostateczności sięgamy po środki wspomagające naszą koncentrację, nasze życie. Ten powszechnie występujący brak refleksji czasem pomija bardzo proste rozwiązania, których zastosowanie w szybkim czasie mogłoby skutecznie zrewitalizować nasze ciało i usprawnić nasze działania. W czym tkwi tajemnica? W magnezie.

Składniki mineralne stanowią niezastąpiony materiał budulcowy naszych tkanek, wchodzą w skład niektórych enzymów ustrojowych, regulują procesy przemiany materii, odpowiadają za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi, równowagi kwasowo-zasadowej, regulują gospodarkę wodną, kontrolują procesy trawienia - jednym słowem utrzymują organiczną równowagę.

Jednym  z najważniejszych mikroelementów ludzkiego ciała jest magnez.  To on aktywuje 300 z 500 zachodzących w ludzkim ciele reakcji enzymatycznych. Większość z nas go zażywa doraźnie by wyciszyć emocje, zredukować stres, zasnąć. Jego działanie jest jednak obszerniejsze, a sam pierwiastek powinien być obecny w naszej diecie codziennie. To on wchodzi w skład kości zębów i mięśni. Wpływa na przemiany węglowodanów, wapnia, fosforu, potasu i witaminy C, syntezę białek ustrojowych oraz na czynność układu nerwowego i mięśniowego.

Zapotrzebowanie na magnez dorosłego człowieka wynosi od 250 do 350 mg na dobę. Dawka ta może się zmieniać w zależności od wieku człowieka i jego aktywności. Jednak faktem jest, że w żadnym ludzkim organizmie nie może go zabraknąć.

Jak się objawia niedobór magnezu?
• zwiększeniem pobudliwości nerwowo-mięśniowej,
• osłabieniem i nieprawidłową pracą serca
• nagłymi zawrotami głowy i jej bólami
• skurczem łydek
• odrętwieniem i mrowieniem w kończynach
• wypadaniem włosów
• łamliwością paznokci
• próchnicą zębów
• lękiem i  rozdrażnieniem
• trudnościami w koncentracji
• zaburzeniami snu
• mdłościami
• biegunką
• nerwicą
• depresją
• ciągłym zmęczeniem i brakiem energii

Jak zapewnić odpowiedni poziom magnezu w organizmie?
Dietą:
- jedząc rośliny strączkowe, grubo mielone produkty zbożowe, warzywa zielone, podroby, orzechy,
   morele, figi, banany oraz kakao.
- pijąc odpowiednią naturalną  wodę mineralną! 


Źródło/Foto: Mat. prasowe



Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Piątek 06.06.2014 (aktualizacja: 2014-06-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×