Masz problemy ze snem? Zobacz dlaczego

Dobry sen może nam zapewnić zdrowie, dobre samopoczucie i piękny wygląd, dlatego warto dbać o jego jakość. Co może nam mącić sen i sprawiać, że znacznie obniża się jego jakość? Sprawdźcie.

Masz problemy ze snem? Zobacz dlaczego

Co przeszkadza Ci spać?

Sen to jedna z tych rzeczy, które bardzo potrafią wpłynąć na nasze samopoczucie, zdrowie, a także wygląd. Dobry sen to klucz do sukcesu, dlatego warto dowiedzieć się, co tak naprawdę może skutecznie go zaburzać i sprawiać, że nie jest on tak efektywny jak być powinien.

Lekarze - Travis Stork i Jannifer Ashton - z popularnego programu "The Doctors", postanowili przypomnieć swoim widzom o małych drobiazgach, które mogą znacznie pogorszyć jakość naszego snu. Niektóre z nich mogą was zaskoczyć.

Zła bielizna

Okazuje się, że to w czym śpimy, ma bardzo duże znaczenie. Zbyt ciasna bielizna sprawi, że będzie Ci po prostu niewygodnie. To na pewno nie polepszy jakości Twojego snu. Badania pokazują, że najlepiej jest spać nago, gdyż wtedy nic nie zakłóca regeneracji i  wymiany gazowej naszego organizmu. Procesy te są bardzo istotne dla naszego zdrowia. Jeśli nie jesteś zwolennikiem spania w stroju Ewy, postaw na coś luźnego i przewiewnego. Z pewnością odczujesz różnicę i  zobaczysz, że to naprawdę ma duże znaczenia dla jakości naszego snu.

Alkohol na "dobry sen"

Picie przed zaśnięciem, to zdecydowanie nie jest dobry pomysł i na pewno nie poprawi jakości Twojego snu. - Alkohol to najgorszy rozpraszacz, jeśli chodzi o dobrej jakości sen – mówi dr Ashton. Zatem "kieliszek na dobry sen" to mit i nie przyniesie efektów, które moglibyśmy zakładać, wręcz przeciwnie.

Masz problemy ze snem? Zobacz dlaczego

Twój sen nie musi być długi, ale powinien być dobrej jakości

Zapachy

Bardzo ważne jest, by przed zaśnięciem pozbyć się z ciała wszystkich zapachów, które mogą Cię drażnić. Pozostałości kosmetyków, których zapach nie jest dla Ciebie przyjemny, mogą powodować, że będziesz się w nocy przebudzać lub ciężko będzie Ci zasnąć. Zadbaj zatem o to, by żaden zapach nie rozpraszał Cię przy zasypianiu.

Optymalny czas snu

Lekarze zgodnie twierdzą, że 8 godzin snu to najlepsza opcja. Właśnie, 8 godzin, nie 12. Oczywisty jest fakt, że zbyt krótki sen nie przyniesie korzyści, ale trzeba także pamiętać o tym, że zbyt długie spanie także może szkodzić. Dlatego staraj się kontrolować czas, który przeznaczasz na sen i znaleźć złoty środek.

Intensywny wysiłek przed snem

- Wyczerpujące ćwiczenia, wykonywane mniej niż trzy godziny przed snem, mogą sprawić, że w porze snu nadal będziesz pobudzona – mówi dr Stork. Jeśli ciężko Ci znaleźć czas na ćwiczenia wcześniej niż wieczorem, spróbuj tak zaplanować czas, by po wysiłku zapewnić sobie czas na odpoczynek. Relaksująca kąpiel, która uspokoi Ciebie i Twoje ciało, może okazać się świetnym pomysłem, który – oprócz relaksu – zapewni Ci spokojny i dobry sen.

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com



Dodał(a): Paulina Lęcznar , Niedziela 19.10.2014 (aktualizacja: 2014-10-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×