Najbardziej kobiece z minerałów

Tagi: detoks dieta

Słyszałaś te frazesy miliony razy: że jesteś tym co jesz, że prawdziwe piękno pochodzi ze środka, że wyglądasz tak jak się czujesz... Ale czy naprawdę traktujesz je poważnie?

My, kobiety, mamy na głowie mnóstwo spraw i zmartwień. Często nie mamy czasu usiąść i zjeść przysłowiowy obiad, a co dopiero kontrolować, czy nasza dieta zawiera wszystkie niezbędne witaminy i minerały. Błąd – na kiepskim paliwie daleko nie zajedziesz, dlatego wrzuć na luz i zainteresuj się swoim zdrowiem. W tym artykule podpowiemy Ci, na jakie minerały powinnaś zwrócić szczególną uwagę w swojej diecie. Zatroszcz się o siebie, żebyś mogła potem troszczyć się o innych.

Żelazna dama

Temat anemii u kobiet jest tak często poruszany, że wydaje się już sztandarowym przykładem niedoboru pierwiastków. A jednak nadal – to głównie kobietom grozi anemia, które potencjalnie może mieć bardzo groźne skutki dla organizmu. Żelazo jest przede wszystkim niezbędne do produkcji hemoglobiny, zwiększa wytrzymałość organizmu, jego odporność oraz poprawia funkcjonowanie mózgu. Przy okazji warto obalić mit, że wegetarianki są bardziej podatne na anemię – problem jest o wiele bardziej złożony, a wpływ mają takie czynniki jak podaż żelaza w pokarmie i obfitość miesiączek. Jednak kobiety niejedzące mięsa powinny zwrócić uwagę na spożywanie żelaza z witaminą C, która ułatwia jego wchłanianie, oraz większość podaż pierwiarstka w pożywieniu, ponieważ roślinne źródła są nośnikami gorzej przyswajalnego żelaza niehemowego.

Objawy niedoboru: osłabienie mięśni, permanentne zmęczenie, zawroty głowy, drżenie palców

Źródła w diecie: czerwone mięso, podroby, zielone warzywa, suszone owoce

Stalowe nerwy na wodzy magnezu

Pierwiastek, który słusznie kojarzymy z nerwami – to on pozwala nam utrzymywać je na wodzy podczas stresującej rozmowy w pracy czy nerwowej sytuacji rodzinnej. Ale nie tylko – magnez odpowiada za prawidłową przemianę materii, zapobiega nadciśnieniu, odkładaniu cholesterolu i chroni przed toksynami. Co ważne, magnez jest wypłukiwany przez kawę, dlatego kawosze powinni szczególnie zwracać uwagę na to, by dostarczać odpowiednie dawki tego pierwiastka. Bardzo często pierwszym objawem niedoboru jest chęć sięgnięcia po słodkie, jak czekolada. Polecamy zrobienie domowego batonu z orzechów, pestek, suszonych owoców i roztopionej gorzkiej czekolady, która sklei wszystkie składniki. Taką przekąską możemy się zajadać w stesujących momentach bez wyrzutów sumienia!

Objawy niedoboru: kurcze łydek, mrowienie w kończynach, wypadanie włosów, zawroty głowy, rozdrażnienie

Źródła w diecie: zielone warzywa, zwłaszcza liściaste, pestki dyni, orzechy, warzywa strączkowe, produkty pełnoziarniste, kasze.

Wapń – podstawa naszych kości (i nie tylko)

W szkole uczono nas, że wapń to podstawowy budulec kości i zębów, ale poza tym pełni także ważne funkcje w krzepnięciu krwi, regulacji pracy serca i gospodarki hormonalne, przyśpiesza gojenie się ran, zapobiega miażdżycy i chorobom serca. Wapń jest tak bardzo istotny dla organizmu, że w przypadku jego niedoborów jest on pobierany przez nasz organizm z kości – stąd osteoporoza, na którą statystycznie o wiele częściej cierpią kobiety. Aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, a my nie byłyśmy narażone na złamania i urazy, koniecznie pilnujmy dostarczania potasu w codziennej diecie. Pamiętajmy, też że kobiety w ciąży i matki karmiące potrzebują więcej tego pierwiastka.

Objawy niedoboru: kurcze mięśni, nadciśnienie

Źródła w diecie: nabiał, kapusta, brokuły, pomarańcze, sezam, migdały, fasola

Potas na straży równowagi

Ten często pomijany pierwiastek odpowiada za prawidłowe nawodnienie i utlenienie organizmu. Wraz z magnezem wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mięśni, w tym serca, oraz układu nerwowego. Pomaga także obniżać ciśnienie krwi i usuwać zbędne produkty przemiany materii, które wytrącają się w większej ilości po przeprowadzonym detoksie (o detoksie i jego wpływie na organizm przeczytasz tutaj: http://www.digest.com.pl/zadbaj-o-detoks). Co istotne, potas tracimy przy nadmiernym spożywaniu soli, dlatego powinniśmy ją ograniczyć do około łyżeczki dziennie. Pamiętajmy również, że jak każdy niedobór, nadmiar również szkodzi, a bardzo wysokie stężenie potasu potrafi być śmiertelnym zagrożeniem dla naszego życia.

Objawy niedoboru: zaburzenia pracy serca, kurcze mięśni, szumy w uszach, bezsenność

Źródła w diecie: warzywa strączkowe, banany, awokado, ziemniaki, orzechy, kakao, ryby

Jeżeli zauważyłaś u siebie któryś z niepokojących objawów, na pewno zastanawiasz się nad sięgnięciem po suplementy diety. Ale poczekaj – najpierw warto w naturalny sposób postarać się podnieść poziom niedoborów w organizmie – informacji o naturalnej suplementacji i superżywności szukaj na naturapluszdrowie.pl. Pamiętaj, że chodzi o Twoje zdrowie, dlatego zamiast liczyć na to, że „jakoś się samo unormuje”, weź sprawy w swoje ręce i działaj.


Dodał(a): materiał partnera , Czwartek 16.02.2017 (aktualizacja: 2017-02-16)

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (12)

Awatar
Anonim
Głóg i żelazo sa na pewno w biovitalu zdrowie.
Dodano: 2017-03-19 15:49:04 Zgłoś nadużycie
Anonim
Z tego wynika ze żelazo i magnez najważniejsze.. w których suplementach jest ich najwiecej, znacie?
Dodano: 2017-03-04 10:08:47 Zgłoś nadużycie
Anonim
Dla mnie to nie są frazesy. Naprawde staram sie dbac o zdrowie, nie jeść syfu, suplementować czymś sprawdzonym. Staram się dostaczać organizmowi dużo żelaza, witamin z grupy B, także głóg jest nieoceniony dla naszego serducha i koi nerwy (w moim przypadku to super ważne):)
Dodano: 2017-03-02 23:57:50 Zgłoś nadużycie
Anonim
Chyba muszę na trochę zostać "żelazną damą" ;)
Dodano: 2017-03-01 22:59:17 Zgłoś nadużycie
Anonim
Biovital?
Dodano: 2017-03-01 22:57:37 Zgłoś nadużycie
Sanderina
Ja dbam o to, aby moja dieta była bogata w żelazo i witaminy z grupy B. Szczególnie zimą wzmacniam się głownie aptecznymi syropami. Jak na chwilę obecną wyniki mam świetne :)
Dodano: 2017-02-28 23:08:08 Zgłoś nadużycie
Anonim
Ja mama Mix Fix Cao wzbogacony minerałami i wapniem.
Dodano: 2017-02-28 16:19:37 Zgłoś nadużycie
Anonim
Moja siostra jest dietetyczka i sama mi wbija do głowy, aby dodatkowo suplementować organizm, dzięki czemu wyeliminujemy wszelkie braki.
Dodano: 2017-02-28 13:46:58 Zgłoś nadużycie
Anonim
Fajnie jak się ma zbilansowaną dietę, ale żeby przez cały rok dostarczać wszystkich witamin jakie potrzebujemy, to jednak trzeba się nieźle w sklepie nagimnastykować... A dieta i tak nie do końca zapewni nam wszystkiego, dlatego najlepiej jest postawić na jakieś suplementy. Zgadzam się co do biobitalu, jest ok. A probowałam różnych.
Dodano: 2017-02-27 15:07:41 Zgłoś nadużycie
Anonim
Sama miałam ogromne problemy z żelazem. Dietetyczka starała się moją dietę ustawić w ten sposób, abym przy każdym posiłku dostarczała brakujący, niezbędny magnez.. Finalnie doszłyśmy do tego, aby posiłkować tę dietę i pewne w niej braki suplementami diety. Natrafiłam na fajne suplementy od Biovital i czuję zdecydowaną poprawę.
Dodano: 2017-02-27 11:53:12 Zgłoś nadużycie
1  2  »

Zobacz również

×