Najlepsze przekąski po treningu

Odżywianie po treningu to trudny temat. Ćwiczymy, żeby dbać o naszą sylwetką, spędzamy długie godziny na siłowni, a potem jemy pizzę, słodycze oraz inne „niezdrowe” jedzenie.

iStock-514368516 M KOBIETdietatrening.jpg

A prawda jest taka, że spalone kalorie i te zjedzone po treningu wcale się nie niwelują. Wręcz przeciwnie – ponieważ dbając o linię musimy uważać na to co jemy zarówno przed wysiłkiem fizycznym, jak i po nim. Dlatego dzisiaj w naszej galerii znajdziecie kilka propozycji przekąsek idealnych po zakończonym treningu!

Migdały

Nasz organizm bardzo lubi migdały. Są bogate w proteiny, które musimy uzupełnić po treningu i nie wymagają specjalnego przygotowania. To bardzo uniwersalna przekąska, ponieważ możemy je również wziąć do pracy albo na uczelnię.

Masło orzechowe lub migdałowe i jabłka

Jabłka to jedne z najmniej kalorycznych owoców. Po treningu dodadzą nam energii, ale nie zniwelują efektów ćwiczeń. A z dodatkiem masła orzechowego lub migdałowego (wedle uznania) szybko wejdą na listę ulubionych smakołyków.

Zielone smoothie

Zielone smoothie to już „kultowa” pozycja na liście potreningowych przekąsek. W tej kwestii możemy dopasować składniki według tego co lubimy najbardziej. My proponujemy miętę, kolendrę, ogórek oraz imbir i cytrynę. Orzeźwiający i idealnie kwaskowaty!

Jajka

Czas po treningu to idealny moment, żeby podładować nasze zapasy białkowe, a świetnie nadadzą się do tego jajka, bogate w proteiny oraz witaminę D.

Kefir

To może być jedna z bardziej „kontrowersyjnych” propozycji, ponieważ kefir albo się lubi albo nie lubi. Nie zmienia to faktu, że po treningu, nawet jeśli za nim nie przepadamy, to idealna przekąska.

Pełnoziarnisty wrap z indykiem i awokado

Ta przekąska wymaga niestety trochę więcej przygotowań, dlatego warto poświęcić na to trochę czasu zanim zaczniemy nasz trening. Podczas intensywnych ćwiczeń nasz organizm traci energię, którą uzupełni bogaty w proteiny indyk, a pełnoziarniste wrapy zapobiegną późniejszemu podjadaniu.

Jogurt i świeże owoce

To jedna z najszybszych do przygotowania (i najsmaczniejszych) przekąsek po treningu. W końcu każdy wysiłek fizyczny sprawia, że robimy się głodni, więc nie chcemy spędzać godzin na przygotowywaniu posiłku. W tym przypadku wystarczy odrobina jogurtu naturalnego oraz sezonowe owoce (oczywiście z umiarem).

Łosoś

To jeden z tak zwanych „zdrowych” tłuszczy, ponieważ zawiera wiele cennych składników dla naszego organizmu. Po treningu możemy wedle uznania zjeść go w sałatce albo upieczonego.



Dodał(a): Paulina Kosim , Piątek 16.06.2017 (aktualizacja: 2017-06-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×
  • Za dużo wody?

    zatrzymanie wody

    Mam pytanie dotyczące mojego problemu z odchudzaniem, nie mogę schudnąć, a staram się dobrze odżywiać, pić dużo wody i herbatek ziołowych, ale nic, więc postanowiłam zbadać sobie hormon… czytaj więcej

  • Dieta, która odejmie Ci lat!

    Oto czterotygodniowy program, dzięki któremu wypiękniejesz i mimochodem zgubisz 4 kilogramy. Efekty będą jeszcze lepsze, jeśli kurację połączysz z lekkim treningiem rozciągającym. czytaj więcej