Napady głodu po ćwiczeniach

Zaczęłam chodzić na zajęcia fitness, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Jednak po tych zajęciach (które są dla mnie wyczerpujące) wieczorami mam napady wilczego apetytu, którego nie mogę pohamować, a nie miałam tego wcześniej przed zajęciami. Boję się, ze zamiast schudnąć, jeszcze bardziej przytyję.

Napady głodu po ćwiczeniach

Napady głodu po ćwiczeniach



W takiej sytuacji bardzo ważny jest posiłek, który Pani spożywa przed ćwiczeniami. Powinien on być spożyty na 2-4h przed nimi i być bogaty przede wszystkim w węglowodany złożone, czyli ciemne pieczywo, gruboziarniste kasze, płatki zbożowe, nasiona roślin strączkowych, świeże warzywa. Taki posiłek zapewni Pani długo dostępną energię na czas ćwiczeń oraz nie spowoduje zbyt niskiego stężenia glukozy we krwi po wysiłku.

Również bardzo ważny będzie posiłek, który Pani spożyje po  ćwiczeniach. Ten również powinien zawierać węglowodany złożone, aby uzupełnić zapasy energetyczne, ale przede wszystkim łatwo przyswajalne i wysoko wartościowe białko takie jak: jaja, ryby, drób, chude mięso, nabiał (mleko i jego przetwory). Ten posiłek dobrze jest zjeść od razu po ćwiczeniach. Jeśli doda Pani do niego duże ilości świeżych warzyw np. w formie sałatki z dodatkiem oliwy z oliwek to taki posiłek z pewnością zaspokoi wieczorny apetyt:)

Ekspert Kalorynka.pl: Iwona Bondaruk, dietetyk

Dodał(a): Karolina Kawecka , Poniedziałek 13.08.2012 (aktualizacja: 2012-08-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×