Naukowcy odkryli kolejne dobroczynne właściwości błonnika - Zobacz

To, że błonnik jest bardzo ważny w naszej diecie jest ogólnie wiadome. Naukowcy postanowili jednak sprawdzić jego dobroczynne właściwości po raz kolejny i odkryli nowe bardzo ciekawe właściwości tego składnika.

właściwości błonnika.jpg

Naukowcy odkryli kolejne dobroczynne właściwości błonnika

Błonnik to element, który w naszej diecie powinien się pojawiać jak najczęściej. Okazuje się, że ma on znacznie więcej dobrych właściwości niż nam się wydawało. 

Kiedy staramy się włączyć do naszej diety większe ilości błonnika, robimy to, gdyż dobrze wiemy, że ma in właściwości, które pomagają dłużej czuć sytość. To sprawia, że zwłaszcza osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy, powinny dbać o to, by ilość błonnika na talerzu była właściwa.

Zobacz też: BŁONNIK JAKO NIEZBĘDNY ELEMENT CODZIENNEJ DIETY! 

Dietetycy bardzo często zwracają uwagę na to, że osoby walczące z otyłością powinny przede wszystkim zacząć sięgać po takie produkty jak pełnoziarniste pieczywo, czy owoce i warzywa z dużą ilością błonnika. To pomaga ograniczyć porcje, oczyścić jelita i pomóc w walce z nadmiernym uczuciem głodu.

Okazuje się jednak, że to nie są wszystkie dobroczynne działania błonnika. Najnowsze badania pokazują, że przyczynia się on znacznie do poprawy i ustabilizowania ciśnienia krwi, poziomu cukru, a także ilości cholesterolu.

właściwości błonnika2.jpg

Błonnik znajduje się w wielu warzywach i owocach

Badacze z University of Massachusetts Medical School przeprowadzili badanie, w którym udział wzięło 240 osób wykazujących stany przedcukrzycowe. Uczestnicy losowo przydzieleni zostali do dwóch grup. Jedna z nich przez rok miała każdego dnia zmniejszać kalorie, ilość tłuszczów nasyconych oraz spożycie soli i cukru, natomiast druga grupa miała za zadanie jedynie włączyć do swojej diety 30 gram błonnika więcej niż do tej pory bez zmiany swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Zobacz też: POZNAJ NAJCZĘSTSZE ŚNIADANIOWE BŁĘDY, KTÓRE NIE POZWALAJĄ CI SCHUDNĄĆ 

Po upłynięciu czasu przeznaczonego na eksperyment okazało się, że u obu grup zarejestrowano podobny spadek wagi, co więcej obie grupy w tym samym stopniu obniżyły swoje ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, a także cukru w swoim organizmie. 

Badania pokazują zatem, że wystarczy zwiększyć ilość spożywanego błonnika, by poprawić swój stan zdrowia i zmniejszyć ryzyko wielu chorób, które towarzyszą nadwadze. Ci zatem, którzy walczą o szczupłą sylwetkę powinni zdecydowanie postawić na błonnik.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Środa 25.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×