Niskokaloryczne śniadanie

Na śniadanie jem zwykle odtłuszczony jogurt z ciemnym pieczywem. Zastanawiam się nad urozmaiceniem pierwszego posiłku, jednak z zachowaniem niskokaloryczności. Co może mi Pani zaproponować?

niskokaloryczne śniadanie

Możliwości urozmaicenia takiego śniadania jest całe mnóstwo. Z pomocą przyjdą Pani przede wszystkim owoce,
truskawki, pomarańcze, banany, kiwi, ananas czy jabłko
. Pokrojone w plasterki czy kostkę owoce urozmaicą
smak, ale też dostarczą pierwszej w ciągu dnia porcji witamin i antyoksydantów. Nie trzeba się tez obawiać
cukrów prostych w owocach, ponieważ organizm szybko je spali w pierwszej połowie dnia (oczywiście jeśli
nie przesadzamy z ilością serwowanych owoców;-).

W czasie kiedy nie mamy dużego wyboru owoców świeżych  warto korzystać z mrożonek, które zachowują więcej witamin niż owoce suszone czy z puszki. Smak takiego  owocowego jogurtu może też wzbogacić dodatek cynamonu. Jeśli nie mamy ochoty na słodkie śniadanie możemy spróbować jogurtu "warzywnego" – dodajemy do niego, np. kiełki, pokrojone w kostkę rzodkiewki i ogórka i ewentualnie doprawiamy pieprzem. Dla przełamania monotonii smaku warto spróbować różnego rodzaju pieczywa pełnoziarnistego. Mamy do wyboru produkty z mąki żytniej, orkiszowej czy graham. Chleb może być też z powodzeniem zastąpiony przez płatki owsiane, ryżowe, jęczmienne, a nawet gryczane (ta ostatnia propozycja najlepiej pasuje do jogurtu warzywnego). 

Ekspert Kalorynka.pl: Aneta Książek, dietetyk

Dodał(a): Karolina Kawecka , Poniedziałek 18.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
szyszka094
smakowicie wygląda takie śniadanie ale mało kto ma czas takie robić
Dodano: 2012-06-19 00:40:48 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×