Odchudź swojego faceta!

Mężczyźni wymagają innej diety niż kobiety, z uwagi na odmienny skład ciała, wyższe zapotrzebowanie energetyczne, często większą aktywność fizyczną. Nasi panowie (choć, na szczęście nie wszyscy?) lubi potrawy tłuste, mięsne, tradycyjne. Często jedzą zbyt kaloryczne posiłki, zbyt mało warzyw, owoców i błonnika pokarmowego, i niezbyt martwią się o wpływ takiej diety na zdrowie. Efekt? Choroby typu otyłość, nadciśnienie, cukrzyca. Podpowiadamy, jak do nich nie dopuścić.

mezczyzna

1. Wprowadzanie zmian w męskim żywieniu jest trudne, ale możliwe, pod warunkiem, że robi się to stopniowo.

Ewolucja zamiast rewolucji! Zacznijcie więc od wspólnego jedzenia mniejszych ale częstszych posiłków, dzięki czemu pomoże organizm będzie wykorzystywał energię na bieżąco (bez robienia zapasów). Ustalcie, co zjecie następnego dnia, by twój mężczyzna poczuł, że ma udział w planowaniu. To zwiększy jego motywację do działania. 

2. Zmień jakość przyswajanej energii z tłuszczów i białka na węglowodany złożone (ciemne pieczywo, kasze, brązowy ryż, płatki zbożowe, otręby).

Zapewnią one uczucie sytości na dłużej, a jednocześnie dostarczą wielu cennych witamin i minerałów (m.in. witaminę E, witaminy z grupy B, żelazo, magnez, cynk) oraz błonnik pokarmowy (wspomaga pracę przewodu pokarmowego i odpornościowego). 

3. Część potraw mięsnych zastąp rybnymi (im bardziej tłusta ryba, tym lepiej) lub z nasion roślin strączkowych (soja, soczewica, fasola, groch, ciecierzyca).

A jeśli już przyrządzasz mięso, wybierz to chudsze (drób, wołowina, cielęcina). Zamiast je smażyć – ugotuj na parze, upiecz lub uduś bez dodatku tłuszczu.

4. Do każdego posiłku dodawaj warzywa lub owoce (najlepiej świeże), aby dostarczyć potrzebnych witamin, składników mineralnych, błonnika i wnieść trochę koloru do potraw.

Jeśli twój ukochany nie lubi warzyw, postaraj się je sprytnie zakamuflować w posiłku, np. zrób burgera warzywnego zamiast mięsnego, dodaj więcej warzyw do zupy, podaj mu sok warzywny (np. pomidorowy) do posiłku. Stopniowo zwiększaj ilość serwowanych warzyw, aż do momentu, gdy dodatek pełnej miski surówki do obiadu nie spowoduje u twojego mężczyzny zdziwienia.

5. Nie stawiaj soli na stole, żeby ograniczyć jej ilość w diecie twojego ukochanego.

Zrezygnuj też z doprawiania dań sztucznymi mieszankami przyprawowymi – zastąp je przyprawami naturalnymi (pieprz, papryka) i/lub świeżymi ziołami (np. bazylia, oregano, tymianek, estragon). To pomoże to obniżyć ciśnienie krwi i uchroni twojego faceta przed nadciśnieniem tętniczym. 

6. Walcz z niekorzystnym wpływem środowiska - wybieraj produkty bogate w przeciwutleniacze. Substancje odżywcze chroniące przed wpływem wolnych rodników to m.in. witamina C, E, A, karotenoidy, polifenole. Znajdziesz je w zielonych warzywach liściastych, papryce, pomidorach, marchwi, dyni, owocach jagodowych, cytrusowych, kiwi, brzoskwiniach, morelach, orzechach, wątróbce, produktach nabiałowych, zielonej i czerwonej herbacie, kawie, kakao. 

7. Postaraj się, by w waszym domu nie było słodkich czy tłustych przekąsek i słodzonych napojów gazowanych.

Zamiast tego na widocznym miejscu niech staną owoce, bakalie, a do picia woda.

Tekst: Iwona Bondaruk

Źródło: logo kalorynka.jpg

Przeczytaj również:

15 przekąsek, których lepiej unikać 

Odchudzanie z kofeiną 

Trzymaj linię w biurze 


Dodał(a): Ewa Nenko , Poniedziałek 11.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Klara
bardzo dobry artykuł. Tylko facetowi coś narzuci nie jest łatwo :) Ja podeszłam do mojego podstępem. Wyjeżdżałam w delegacje i w domu w lodowce zostało tylko światełko. za to na kupiłam kilka pudełek zestawów MIx diety Allevo. Mąż krzywił sie nieco ale wyzwanie podjął. i osiągnął super wynik, w ciągu 7 dni stracił 5,5 kg. Jadł zgodnie z zaleceniami 5 razy dziennie koktajle i zupy z saszetek, ktore bardzo mu smakowały. A ponieważ to łasuch koncertowy to część posiłków zastępował batonami. najważniejsze, że stracił wagę.
Dodano: 2014-03-20 13:15:55 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×