Oznaki odwodnienia organizmu podczas treningu

Kilka symptomów, że potrzebujesz bezwzględnie zrobić przerwę podczas treningu na uzupełnienie płynów.

3-oznaki-tego-ze-jestes-odwodniona.jpg

Żadnego treningu, a zwłaszcza takiego latem, nie powinnaś rozpoczynać, nie mając pod ręką butelki wody niegazowanej czy napoju izotonicznego.

Ćwiczenia fizyczne powodują ubytki wody i składników mineralnych w naszym organizmie i trzeba je bezwzględnie uzupełniać, żeby nie stracić przytomności z odwodnienia.

Zaleca się wypicie ok. 0,5 l wody najpóźniej 30 minut przed treningiem, picie małymi łykami w trakcie wysiłku fizycznego i już większymi - po nim.

To od ciebie zależy, czy będzie to woda (najlepiej mineralna z dodatkiem dużej ilości minerałów), czy napój izotoniczny (polecany szczególnie osobom, które trenują wyczynowo lub ich ćwiczenia trwają ponad godzinę). Nie zalecane się tylko słodkie napoje gazowane i soki owocowe, ponieważ właściwie nie gaszą pragnienia - mają zwiększoną osmolarność, co oznacza że są gorzej wchłaniane przez organizm. 

Zobacz także: 3 najlepsze treningi na schodach - hity YouTube

 

Oznaki odwodnienia organizmu:

  • masz wzmożone pragnienie: najchętniej opróżniłabyś całą studnię wody, gdybyś tylko mogła,

  • szybko bije ci puls: serce wali ci jak oszalałe, a przecież w pobliżu nie ma żadnego przystojniaka,

  • czujesz się zmęczona: brak ci sił, to tak jakby nagle wyczerpywały ci się baterie. 

Jeśli zauważyłaś u siebie powyższe oznaki, to nawet jeśli wypiłaś wodę przed treningiem - uzupełniaj stale płyny. Nawet podczas pływania tracisz wodę - w ciągu 45 minut nawet 0,6 l płynów. 

WAŻNE: Z wodą też nie należy przesadzać. Jeśli wypijecie więcej niż 0,6 litra na godzinę - będziecie musiały częściej się wypróżniać, a przecież postanowiłyście ćwiczyć a nie przesiadywać w łazience. Lepiej więc nie przesadzać w żadną stronę. 

Zobacz także: Dieta owocowa – wszystko, co chciałybyście o niej wiedzieć

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Poniedziałek 20.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Gray Moka
Można też przyrządzić napój izotoniczny na bazie zielonej herbaty. Zielona herbata (http://graymoka.pl/herbaty-zielone), pół łyżeczki soli himalajskiej i sok z cytryny :).
Dodano: 2016-04-22 11:47:00 Zgłoś nadużycie
Anonim
Dla tych, którzy są zainteresowani zdrowym trybem życia i odżywiania mogę polecić koktajlewarzywne.pl Super sprawa; prowadzę aktywny tryb życia - kajaki, rowery, konie, biegi... Koktajl mam zawsze przy sobie i gdy tylko braknie mi sił to wolę go wypić i zadbac o zdrowie niż na siłe obzerac się fastfoodami.
Dodano: 2015-07-20 13:57:32 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×