Oznaki odwodnienia organizmu podczas treningu

Kilka symptomów, że potrzebujesz bezwzględnie zrobić przerwę podczas treningu na uzupełnienie płynów.

3-oznaki-tego-ze-jestes-odwodniona.jpg

Żadnego treningu, a zwłaszcza takiego latem, nie powinnaś rozpoczynać, nie mając pod ręką butelki wody niegazowanej czy napoju izotonicznego.

Ćwiczenia fizyczne powodują ubytki wody i składników mineralnych w naszym organizmie i trzeba je bezwzględnie uzupełniać, żeby nie stracić przytomności z odwodnienia.

Zaleca się wypicie ok. 0,5 l wody najpóźniej 30 minut przed treningiem, picie małymi łykami w trakcie wysiłku fizycznego i już większymi - po nim.

To od ciebie zależy, czy będzie to woda (najlepiej mineralna z dodatkiem dużej ilości minerałów), czy napój izotoniczny (polecany szczególnie osobom, które trenują wyczynowo lub ich ćwiczenia trwają ponad godzinę). Nie zalecane się tylko słodkie napoje gazowane i soki owocowe, ponieważ właściwie nie gaszą pragnienia - mają zwiększoną osmolarność, co oznacza że są gorzej wchłaniane przez organizm. 

Zobacz także: 3 najlepsze treningi na schodach - hity YouTube

 

Oznaki odwodnienia organizmu:

  • masz wzmożone pragnienie: najchętniej opróżniłabyś całą studnię wody, gdybyś tylko mogła,

  • szybko bije ci puls: serce wali ci jak oszalałe, a przecież w pobliżu nie ma żadnego przystojniaka,

  • czujesz się zmęczona: brak ci sił, to tak jakby nagle wyczerpywały ci się baterie. 

Jeśli zauważyłaś u siebie powyższe oznaki, to nawet jeśli wypiłaś wodę przed treningiem - uzupełniaj stale płyny. Nawet podczas pływania tracisz wodę - w ciągu 45 minut nawet 0,6 l płynów. 

WAŻNE: Z wodą też nie należy przesadzać. Jeśli wypijecie więcej niż 0,6 litra na godzinę - będziecie musiały częściej się wypróżniać, a przecież postanowiłyście ćwiczyć a nie przesiadywać w łazience. Lepiej więc nie przesadzać w żadną stronę. 

Zobacz także: Dieta owocowa – wszystko, co chciałybyście o niej wiedzieć

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Poniedziałek 20.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
Zasze jak wybieram się na trening zabieram ze sobą wodę mineralną, do której wsypuje orsalit nutris. Płyn wzmacnia, ponieważ zawiera białko i uzupełnia utracone w wyniku pocenia się elektrolity. Polecam każdej aktywnej kobiecie.
Dodano: 2017-04-27 20:53:20 Zgłoś nadużycie
Anonim
zawsze wydawalo mi sie ze wyzej opisane objawy odwodnienia sa naturalne podczas cwiczen fizycznych... latwo wiec moze dojsc doodwodnienia organizmu, sama zatem nie raz bylam bliska... teraz na kazdy wyczerpujacy trening biore ze soba saszetki orsalit nutris, aby szybko i skutecznie nawodnic organizm, przywrocic sily do zycia i dalszego trenowania:) orsalit jest skuteczny, a przy tym dobrze smakuje, za co ma plus!!
Dodano: 2017-03-31 23:19:15 Zgłoś nadużycie
Gray Moka
Można też przyrządzić napój izotoniczny na bazie zielonej herbaty. Zielona herbata (http://graymoka.pl/herbaty-zielone), pół łyżeczki soli himalajskiej i sok z cytryny :).
Dodano: 2016-04-22 11:47:00 Zgłoś nadużycie
Anonim
Dla tych, którzy są zainteresowani zdrowym trybem życia i odżywiania mogę polecić koktajlewarzywne.pl Super sprawa; prowadzę aktywny tryb życia - kajaki, rowery, konie, biegi... Koktajl mam zawsze przy sobie i gdy tylko braknie mi sił to wolę go wypić i zadbac o zdrowie niż na siłe obzerac się fastfoodami.
Dodano: 2015-07-20 13:57:32 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×