Pierwszy trening na siłowni - o czym pamiętać? Oto kilka cennych wskazówek

Wybieracie się w najbliższym czasie na siłownię po raz pierwszy? Mamy dla was kilka cennych wskazówek, zobaczcie.

siłownia.jpg

Pierwszy trening na siłowni - o czym pamiętać? Oto kilka cennych wskazówek

Kiedy na zewnątrz robi się coraz chłodniej, a pogoda nie zawsze sprzyja treningom na świeżym powietrzu, wiele osób podejmuje decyzję o tym, by przenieść szlifowanie formy na siłownię. Liczne grono nie miało jednak okazji trenować wcześniej w takim miejscu i nie wiedzą jak dobrze się do tego przygotować.

Oczywiście każdy z nas uczy się na sobie i do wypracowania idealnego treningu na siłowni potrzeba czasu. Pierwsza wizyta dla wielu może być stresująca, gdyż nie wiedzą jak się zachować i o czym pamiętać.

Zobacz też: 5 KROKÓW DO TEGO, BY STAĆ SIĘ "FIT"

Nie ma się czego bać! Wystarczy zapamiętać kilka prostych i cennych rad, a nie tylko ta pierwsza, ale i każda następna wizyta na siłowni będzie dla nas przyjemnością, a nie stresem.

NIE BÓJ SIĘ PYTAĆ

Przede wszystkim nie wstydź się tego, że jesteś pierwszy raz i nie bój się zapytać trenerów, czy innych ćwiczących o to co Cię nurtuje, czy jak obsługiwać sprzęt. Każdy z nich pojawił się kiedyś na siłowni po raz pierwszy, to żaden wstyd. Lepiej dowiedzieć się  od razu niż marnować czas na nieświadomość i złe korzystanie na przykład ze sprzętu.

siłownia.jpg

Odpowiedni strój

Na siłownię należy zabrać ze sobą odpowiedni strój. Przede wszystkim postaw na wygodę. Nie musisz mieć na sobie markowych ciuchów, czy nowo kupionych butów. Na pierwsze treningi zabierz ze sobą to, co nie będzie Cię krępować i da Ci swobodę ruchów.

Zobacz też: TRENING SIŁOWY JEST SKUTECZNIEJSZY W WALCE Z BRZUSZNĄ OPONKĄ? 

Ubieranie nowych butów na pierwszy trening też nie jest dobrym pomysłem. Jeśli okażą się niewygodne cały trening może być nieprzyjemny, a co za tym idzie, może Cię zniechęcić do kolejnej wizyty.

Konieczne akcesoria

Pamiętaj o tym, by spakować i zabrać ze sobą na salę butelkę wody oraz ręcznik. W wielu siłowniach, ze względu na utrzymanie higieny, jego posiadanie jest obowiązkowe. Ręcznik nie powinien być duży, ale poręczny i praktyczny.

 

Jeśli udajesz się do dużej siłowni możesz się spodziewać dobrej jakości łazienki z prysznicami. Dobrze jest zatem wziąć ze sobą mały szampon, czy żel pod prysznic i po spędzeniu dłuższego czasu na siłowni umyć się swobodnie po ćwiczeniach.

Nie przesadź

Pierwszej wizycie często towarzyszy duża motywacja, a to sprzyja przeforsowaniu. Spróbuj się pilnować i nie przesadzić na samy początku. Zbyt intensywny trening może Cię zniechęcić, gdy kolejnego ranka nie będziesz mogła wstać z łóżka przez zakwasy. Jeżeli do tej pory nie ćwiczyłaś intensywnie powoli i z rozsądkiem wdrażaj się w treningi.

Zobacz też: OTO 7 PRODUKTÓW, KTÓRE POMOGĄ CI SCHUDNĄĆ  

Wybieraj to, co sprawia Ci przyjemność

Zastanów się jakie ćwiczenia i jakie maszyny sprawiają, że czujesz się dobrze i możesz ćwiczyć bez nadmiernego przymuszania się. Spróbuj spokojnie zorientować się co dostępne jest w siłowni, na którą się udajesz. Nie bój się ostrożnie testować na jakim sprzęcie czujesz się dobrze.

Pamiętaj, to, że dopiero startujesz nie jest powodem do wstydu, czy stresu.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Piątek 09.10.2015 (aktualizacja: 2015-10-09)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Warto dodać, że trening siłowy jest bardzo dobry dla kobiet, które nie wiedząc czemu boją się przybrania mięśni. Do tego trzeba testosteronu, który mają mężczyźni :) http://ilovefit.pl/trening-silowy-dla-kobiet/
Dodano: 2016-04-27 20:53:07 Zgłoś nadużycie
Anonim
należy pamiętać przedewszystkim o regeneracji potreningowej.nie zapominajacie o niej. Polcam rolowanie rolkami Blackroll, wspaniała rzecz :) Miesnie się fajnie rozluzniają :)
Dodano: 2015-11-04 15:45:14 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×