Pilates kontra stretching

Jeśli masz dosyć potu, wyciskania ciężarów i zmęczenia, a zależy Ci na zachowaniu smukłej i zgrabnej sylwetki zapisz się na stretching lub pilates. W rytm relaksującej muzyki, wykonując powolne ruchy też skutecznie możesz kształtować swoje ciało.

Pilates kontra stretching


Panuje przeświadczenie, że uzyskanie smukłej sylwetki musi być okupione katorżniczymi ćwiczeniami na siłowni, podczas których pot leje się z Ciebie litrami. Zajęcia ze stretchingu i pilatesu mogą przynieść podobny efekt, a od tradycyjnych zajęć aerobicu różnią się praktycznie wszystkim – począwszy na muzyce, a skończywszy na tempie wykonywania ćwiczeń.

Rozciągnij się na zdrowie

Rozciąganie (z angielskiego stretching) kojarzyć się może przede wszystkim z rozgrzewką i zakończeniem zajęć fitness. Na tego typu ćwiczenia poświęca się standardowo 5 – 10 ostatnich minut zajęć.

Rozciąganie poszczególnych części ciała nie może przebiegać w sposób gwałtowny. Eksperci radzą, żeby robić to powoli i rozmysłem, najlepiej w kilku etapach. Podczas pierwszego mięśnie powinno się napiąć i utrzymywać taki stan przez 10 – 15 sekund. Następnie, dosłownie przez chwilę, należy się rozluźnić, by w kolejnym etapie przejść do właściwego rozciągania. Powinno ono trwać niecałe pół minuty. Każde ćwiczenie powinno być powtórzone kilka razy. Trzeba pamiętać, że rozciągać należy się do chwili, w której nasze ciało zaczyna stawiać opór. Ten sposób ćwiczeń to tak zwany stretching statyczny.

To doskonałe uzupełnienie innych form ruchu, które nastawione są na wzmacnianie ciała. Jedną z popularniejszych jest także stretching dynamiczny. Innymi słowy, mogą to być na przykład wymachy nóg i ramion – dzięki czemu mięśnie na przemian są rozciągane i rozluźniane. Taka forma stretchingu jest zalecana głównie podczas rozgrzewki.


Dodał(a): Michalina Gruszka , Poniedziałek 26.09.2011 (aktualizacja: 2011-09-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (8)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Seltiel
pilates jest bardziej przydatny w korekcji niektórych wad postawy i profilaktyce bólów kręgosłupa niż odchudzaniu, niemniej jednak jest doskonałym uzupełnieniem treningów ukierunkowanych na kształtowanie ciała :)
Dodano: 2012-01-13 16:39:02 Zgłoś nadużycie
Lina9
jakoś osobiście bardziej skłaniam się ku pilates'owi
Dodano: 2011-11-06 13:18:37 Zgłoś nadużycie
rendus
Lubie ruch na powietrzu
Dodano: 2011-11-02 10:51:18 Zgłoś nadużycie
passionfruit
Ja tam wolę pobiegać na orbitreku
Dodano: 2011-10-07 06:49:18 Zgłoś nadużycie
klaudia300894
ja tez taka figure chce ;P !!
Dodano: 2011-10-02 10:43:35 Zgłoś nadużycie
nostradama
lubię pilates !
Dodano: 2011-09-26 17:55:03 Zgłoś nadużycie
paula2509
:)
Dodano: 2011-09-26 13:18:17 Zgłoś nadużycie
zolka
To tak jakby obierać buraki i się nie ubrudzić:)
Dodano: 2011-09-26 11:17:57 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×