Piramida żywieniowa dla kobiet

Wiele produktów żywieniowych jest niezbędnych dla rozwoju i poprawnego funkcjonowania naszego organizmu, ale niektóre w szczególności sprzyjają kobietom i mają wpływ na ich zdrowie. Oto lista 10 produktów, które powinnaś zawrzeć w swoim menu.

warzywa

Piramida żywieniowa dla kobiet

1. Dynia piżmowa

Jak wszystkie żółto-pomarańczowe owoce i warzywa zawiera kartenoidy, które maja zbawienny wpływ na zdrowie kobiety. Zmniejszają one ryzyko zachorowania na raka piersi i jajników.

2. Ziarna lnu

 Te niepozorne ziarenka są bogate w tłuszcze omega-3, które łączy się ze zmniejszeniem ryzyka zachorowania na raka piersi  oraz chorób serca.

3. Pomidory

Likopen, czyli czerwony barwnik pomidora zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi. Oprócz tego zawiera antyoksydanty które zmniejszają ryzyko chorób serca.

4. Łosoś

 Zawarte w tej rybie żelazo i tłuszcze omega-3, mają zbawienny wpływ na wahania nastroju oraz Tzmniejszenie ryzyka depresji.

5. Żurawina

Owoce te bogate w minerały zmniejszają ryzyko zachorowania na raka piersi i chorób serca.

6. Szpinak

Wśród witamin i minerałów, które zawiera szpinak, szczególnie ważny dla kobiet jest magnez, który redukuje symptomy napięcia przedmiesiączkowego.

7. Płatki owsiane

Płatki owsiane mają zbawienny wpływ na serce, trawienie oraz ciśnienie krwi (zwłaszcza dla kobiet po 50 roku życia). Jedna z witamin, które zawierają, to witamina B6, która zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe; kwas foliowy, który również jest ich składnikiem jestważny dla kobiety kiedy planuje ciążę oraz w jej trakcie, dla prawidłowego rozwoju noworodka.

8. Mleko

Jest źródłem wapnia, które w połączeniu z witaminą D, zmniejsza ryzyko osteoporozy oraz zmniejsza objawy napięcia przedmiesiączkowego.

9. Figi

To owoce, które zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Powinny by dostarczane do kobiecego organizmu każdego dnia - żelazo, jest potrzebne w trakcie miesiączkowania oraz wapno, które jest  ważne dla kobiet ze skłonnościami do osteoporozy.

10. Orzechy włoskie

Orzechy te zawierają tłuszcze omega-3 oraz antyoksydanty, które redukują ryzyko  zachorowania na raka piersi, wzmacniają kości, oraz przydadzą się kobietom, które maja ryzyko zachorowania na  artretyzm i depresję. Orzechy zawierają także kwas foliowy, magnez i wapń.






Dodał(a): Ewa Nenko , Czwartek 21.06.2012 (aktualizacja: 2012-08-31)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
tysiulaa
dla mnie za zdrowe ;p i takie bez smaku ;)
Dodano: 2012-11-21 14:40:00 Zgłoś nadużycie
szyszka094
wszystko oprócz szpinaku:)
Dodano: 2012-06-24 11:37:37 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×