Podkręć swoją płodność!

Czy wiesz, że są sposoby by zwiększyć swoje szanse na posiadanie dziecka? Co robić, a czego unikać? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym artykule. Gorąco zachęcamy do lektury!

Podkręć swoją płodność!

Podkręć swoją płodność!


Myślisz o dziecku i zastanawiasz się co zrobić by szybko sfinalizować swoje marzenia? Wyobraź sobie, że istnieją pewne sprawdzone sposoby na to, by zwiększyć swoją płodność. Zatem jeśli szybko chciałabyś zostać mamą, ten artykuł jest dla Ciebie!

Ciąża to dla organizmu kobiety bardzo szczególny okres. Powstaje w Tobie nowe życie, o które musisz się troszczyć każdego dnia przez kolejne 9 miesięcy. Dlatego tak ważne jest abyś odpowiednio się do tego przygotowała. Płodność u kobiet zależy od wielu czynników: wagi, stosowania używek, poziomu stresu, aktywności fizycznej. Niestety płodność u kobiet zaczyna się obniżać znacznie wcześniej niż u mężczyzn i ma to miejsce już około 30 roku życia. Całkowita niepłodność przychodzi wraz z menopauzą, czyli około 50 roku życia.

Jak zatem przygotować się do ciąży?

Pierwsze co powinnaś zrobić myśląc o dziecku, to wizyta u swojego ginekologa, który przeprowadzi i zleci podstawowe badania, wykluczy wszelkie infekcje, zleci usg narządów rodnych. Warto wybrać się także do dentysty, gdyż wszelkie ubytki, czy zapalenia dziąseł warto wyleczyć wcześniej, ponieważ mogą być zagrożeniem dla płodu.

Po drugie zadbaj o swoją formę. Nie muszą to być bardzo ciężkie ćwiczenia. Biegaj po parku, pływaj, jeździj na rowerze, spaceruj. Już 30 minut umiarkowanego wysiłku sprawi, że będziesz lepiej przygotowana do ciąży. Ponad to sport rozluźnia i zmniejsza napięcie oraz stres, dzięki czemu łatwiej zajdziesz w ciążę.

Jeśli do tej pory nie przywiązywałaś szczególnej wagi do tego co wkładasz na talerz, teraz jest idealny moment by to zrobić. Zmień swoje nawyki żywieniowe, przestaw się na zdrową i nie przetworzoną żywność. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo, produkty bogate w witaminy z grupy B, wapń, cynk, jedz warzywa i owoce obfitujące w witaminę C, a także ryby - szczególnie polecamy łososia.

Skontroluj swoją wagę, ponieważ zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą negatywnie wpływać na Twoją gospodarkę hormonalną, zaburzać przebieg cyklu miesiączkowego, a tym samym obniżać płodność. Jeśli więc Twoje BMI jest niższe niż 18 lub wyższe niż 25, przejdź na dietę.


Podkręć swoją płodność!

Podkręć swoją płodność!


Odstaw używki! Nikotyna "spala" estrogeny, przyśpiesza starzenie się oraz nadejście menopauzy. Komórki jajowe palaczek są w znacznie gorszej jakości. Alkohol uszkadza komórki jajowe i rozregulowuje gospodarkę hormonalną organizmu, co może prowadzić do poronienia i to wcale nie trzeba pić codziennie. Nawet okazjonalne picie na imprezie może zaszkodzić. Organizm potrzebuje czasu aby wrócić do formy. Warto więc wstrzymać się z używkami i zaczekać, aż test pokaże dwie kreseczki.

Wspomóż też swój organizm od zewnątrz. Jeśli planujesz zostać mamą, to 3 miesiące przed planowanym poczęciem zacznij łykać kwas foliowy. Wesprze on rozwój płodu i zapobiegnie powstaniu u dziecka poważnych zaburzeń.

Rozluźnij się! Stres ma bardzo negatywny wpływ na Twoją płodność. Życie w pośpiechu, a do tego obsesyjne myślenie o dziecku nie sprzyjają poczęciu. Wycisz się, znajdź czas na odpoczynek, zrób coś dla siebie, zwolnij tempo i... ciesz się seksem!

Zadbaj o swój związek. W końcu dziecko to ma być owoc Waszej miłości. Aby zostać rodzicami powinniście najpierw tworzyć zgraną parę. Skupiając się tylko na dziecku możecie zaniedbać relacje między Wami, a to nigdy nie kończy się dobrze. Pamiętajcie, że Wasze uczucie jest najważniejsze, bo przygotowujecie się do najważniejszej roli w Waszym życiu - razem!


Zadbaj o swoją płodność bez względu na to, czy myślisz o zostaniu mamą, czy wręcz przeciwnie, bo kobieta płodna to zarazem zdrowa kobieta!


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Agnieszka Podgórska , Piątek 15.11.2013 (aktualizacja: 2013-11-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×