Pole dance - 5 powodów dla których warto ćwiczyć na rurze

Ciekawe, czy dacie się przekonać!

pole-dance-zalety.jpgPole dance, czyli taniec na rurze to intensywny rodzaj gimnastyki, który stał się popularny kilka lat temu. Chociaż wiele kobiet wciąż nie może się przekonać do tej dyscypliny, to naprawdę warto się przełamać. Wystarczy potraktować zajęcia z pole dance jak zajęcia zumby, salsy czy aerobiku i odrzucić na bok dziwne skojarzenia, czy własne uprzedzenia. Taniec na rurze wcale nie musi być erotyczny - rura świetnie nadaje się jako rekwizyt do naprawdę ciężkich, wytrzymałościowych treningów, na których pot będzie Wam się lał strumieniami a na drugi dzień ciężko będzie Wam ruszyć ręką czy nogą, bo będą męczyć Was zakwasy. 

Pole dance to dobry trening dla osób, które są cierpliwe i wytrwałe, chcą wymodelować swoją sylwetkę i wysmuklić ciało. 

Jeśli zastanawiasz się, czy warto ćwiczyć pole dance, to przygotowałyśmy listę 5 powodów dla których naprawdę warto zapisać się na takie treningi. Może okaże się, że ta dyscyplina jest wprost stworzona dla Ciebie i zaspakaja w 100 proc. wszystkie potrzeby zdrowotne Twojego organizmu?

 POLECAMY: Kiedy lepiej ćwiczyć - rano czy wieczorem?

OTO POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO ĆWICZYĆ POLE DANCE: 

  • ZWINNOŚĆ. Regularne tańczenie na rurze powinno sprawić, że staniesz się bardziej zwinna, a co za tym idzie możesz mieć mniej takich poroblemów jak bóle pleców, sztywność karku i bóle mięśni. 

  • STAWY I KOŚCI. Taniec na rurze może sprawić, że całkowicie zapomnisz o tym, że kiedyś miałaś problemy ze stawami. Pole dance wzmacnia kości, tkankę łączną, zwiększa ruchomość stawów i pomaga znacznie obniżyć ryzyko osteoporozy u kobiet. 

  • SERCE I NACZYNIA KRWIONOŚNE. Pole dance jest porównywany do treningu aerobowego. W taniec na rurze zaangażowane są wszystkie mięnie w jednym momencie, dlatego regularne ćwiczenia mogą pomóc w przepływie krwi. 

  • CIĄŻA I PORÓD. Co prawda ćwiczenie pole dance w czasie ciąży mogłoby być ryzykowne, ale regularne ćwiczenia na rurze przed zajściem w ciążę mogą wzmocnić Twoje plecy i mięśnie brzucha, co powinno poóc zminimalizować ból pleców, który często zdarza się w czasie ciąży i sprawić, że także poród będzie mniej bolesny. 

  • ODSTRESOWANIE. Intensywny trening pole dance sprawi, że całkowicie się odstresujesz i poprawi Ci się humor. Taniec na rurze wyzwala bowiem endorfiny, które są związane z poczuciem euforii.

Pole dance to nie jest sport dla każdego. Znacznie łatwiej powinno być osobom, które już kiedyś ćwiczyły i są dobrze rozciągnięte a do tego nie są bardzo otyłe. Przed rozpoczęciem ćwiczeń, dla własnego bezpieczeństwa, lepiej zapytać o zgodę lekarza.

Zobacz także: TOP 10 produktów, które oczyszczają cerę

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 23.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Pole dance jest idealnym sposobem na zrzucenie kilogramów i wysmuklenie ciała. Ja chodzę regularnie na zajęcia pole dance do Royal Dance Center w Opolu i jestem bardzo zadowolona :)
Dodano: 2017-08-20 16:59:35 Zgłoś nadużycie
Anonim
warto ćwiczyć szczególnie podczas kuracji odchudzającej, wiadomo dieta to nie wszystko. Polecam jeszcze od siebie zastosowanie naturalnego preparatu figurena slim który przyśpiesza metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Ja ćwiczę, mam dietę i stosuję ten środek, te 3 elementy sprawiają że schudłam już w miesiąc 7 kg.
Dodano: 2016-02-24 10:53:20 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×