6 prostych i skutecznych sposobów na szybkie zaśnięcie

Sen to lekarstwo niemal na wszystko. Gdy jesteś wyspana, jesteś zdrowa, masz dobre samopoczucie, a także wyróżniasz się efektywnością w pracy. Jednak zdarza się, że nie możesz zasnąć, a jak najszybciej chciałabyś odpłynąć w błogi sen? Poznaj kilka łatwych sposobów, dzięki którym zaśniesz o wiele szybciej!

spanie.jpg

1. Zasypiaj o stałej porze

Warto jest mieć nawyk regularnego zasypiania. Oczywiście nie chodzi o to, byś punkt 21:00 każdego dnia była w łóżku. Najlepiej, żebyś zasypiała codziennie o możliwie podobnej godzinie. Dzięki temu będziesz szybciej zapadać w sen, a Twój zegar okołodobowy będzie prawidłowo ustawiony.

Warto zobaczyć: Dlaczego się nie wysypiasz?

2. Nie ucinaj drzemek

Unikaj częstych i długich drzemek w ciągu dnia. Jeśli już musisz się chwilę zrelaksować
i „odpłynąć”, najlepszą porą będzie wczesne popołudnie i to nie an dłużej, niż na 20 minut. Jednak pamiętaj, jeśli pośpisz w dzień, trudniej będzie zasypiać Ci w nocy!

3. Zjedz lekką kolację

Odradzamy jedzenia tłustych, „ciężkich” posiłków przed spaniem, a tym samym jedzenia dużej ilości jedzenia w ogóle.  Ciężki posiłek będzie dla żołądka trudny do strawienia- ogromne kłopoty z zaśnięciem gwarantowane. Najlepiej sięgnąć po lekką przekąskę, np. jogurt naturalny czy małą kanapkę.

4. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

Oczywiście nie chodzi o to, by wypić cokolwiek. Wieczornym rytuałem powinno być wypicie ziołowej herbaty lub letniego mleka. Te napoje sprzyjają zapadaniu w sen.
Zdecydowanie powinnaś zapomnieć o kawie i energetykach, nawet jeśli bardzo je lubisz!
Picie alkoholu w wieczornych porach także utrudnia zasypianie. Nawet woda, która poprawia samopoczucie i dodaje energii, pita w nieodpowiednich ilościach tuż przed snem, nie ułatwi sprawy.

5. Zrób sobie relaksującĄ kąpiel

Nic tak przed snem nie odpręża, jak aromatyczna kąpiel! Dodaj do wody pachnące, waniliowe olejki, nalej płynu, zamknij oczy i wyrzuć z głowy niepotrzebne myśli. Gorąca kąpiel odpowiednio Cię nastroi i przygotuje do snu.

6. Czytaj przed snem

Bynajmniej nie chodzi nam o przeglądanie stron internetowych i czytanie facebookowych statusów Twoich znajomych! Sięgnij po książkę czy kobiecy magazyn, zrób sobie chwilę tylko dla siebie. Taka wieczorna lektura pozwoli Ci na pełen relaks, odsunięcie niepotrzebnych myśli na bok i odpowiednio Cię wyciszy.


Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Poniedziałek 06.06.2016 (aktualizacja: 2016-06-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×