Eksperci szacują, ile powinna spać kobieta w danym okresie życia

W ten sam sposób, jak nasze zdrowe diety i aktywność fizyczna stały się podstawą utrzymania zdrowego stylu życia, sen również powinien być jednym z priorytetów. Kobiety na różnych etapach swojego życia powinny przesypiać inne ilości godzin. Wszystko po to, aby poprawić nastój i zdolność do wykonywania zadań.

iStock-484525594.jpg

Okazuje się, że wzorce snu zmieniają się z czasem. Te zmiany to kluczowe zapotrzebowanie na rutynową i zdrową higienę snu. Noworodki poniżej trzech miesięcy życia potrzebują od 14 do 17 godzin odpoczynku. Powyżej trzeciego miesiąca od 11 do 14 godzin. W momencie, kiedy dzieci zaczynają uczęszczać do przedszkola od 10 do 13 godzin. Co, kiedy przekraczają piąty rok życia?

Nastolatki

Potrzebują średnio od 8 do 10 godzin snu, jednak jeśli prześpią 7 lub 11 godzin również będzie to właściwe. Stały dostęp do telefonu i Internetu może hamować zdolność organizmu do uzyskania dobrego poziomu jakości snu. Ważne jest, aby na godzinę przed zaśnięciem, wyłączać wszystkie urządzenia elektroniczne. Nauka, uczestnictwo w zajęciach społecznych oraz innego rodzaju aktywności powodują zmęczenie, ale drzemki należy odbywać wyłącznie wtedy, kiedy jest to naprawdę potrzebne. Ważne jest utrzymanie odpowiedniej rutyny.

Pełnoetatowi pracownicy

Wielu z nich narzeka, że ich codzienne aktywne działanie w pracy oraz stres, wpływają na brak snu. Studenci lub młodzi, ale pracujący ludzie powinni przesypiać od 7 do 9 godzin każdej nocy. Ekspozycja na jasne światło z lampek nocnych lub prowadzenie rozmów tuż przed snem, może powodować problemy z zasypianiem. Naukowcy sugerują również, aby ostatnią kawę wypijać po obiedzie.

Matki

Szczególnie one powinny pilnować odpowiedniej rutyny snu. Kobiety w wieku od 26 do 60 lat, powinny przesypiać od 7 do 9 godzin każdej nocy. Zdrową rutynę warto wprowadzić do życia całej rodziny. Na godzinę przed snem, wszyscy powinni mieć już umyte zęby i odpoczywać w łóżku, czytając książki. Niezależnie od tego, w jaki sposób śpisz- kręcisz się, wstajesz do małych dzieci- powinnaś dbać o te godziny, które możesz przespać spokojnie. Ostatecznie, jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości snu, wpłynie to negatywnie na Twoje zdrowie. Przybieranie na wadze, problemy sercowo-naczyniowe oraz wysokie ryzyko zarażenia przeziębieniem, to problemy wywołane przez nieodpowiednią ilość snu.

Kobiety starsze

Jeśli zauważyłaś, że miewasz problemy z przesypianiem całych nocy, powinnaś jak najszybciej skonsultować się ze swoim lekarzem. Uzgodnijcie, jak najlepiej odżywić Twój sen. Jeśli straciłaś kilka godzin snu jednej nocy, dodawanie ich do następnej, nie jest dobrym pomysłem.

Zdjęcie: iStock

Źródło: dailymail

 Zobacz też:


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Niedziela 28.05.2017 (aktualizacja: 2017-05-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×