Jaka pora jest najlepsza na ćwiczenia?

Szykujesz formę na lato? Zobacz, jakie pory sprzyjają Twoim ćwiczeniom!

ThinkstockPhotos-523558551.jpg

Rodzaje aktywności fizycznej różnią się między sobą nie tylko potrzebnym poziomem kondycji czy niezbędnymi narzędziami, lecz także, jak się okazuje, odpowiednim momentem dnia, w którym dany sport uprawiamy. Przyjmuje się, żę 5:00 rano jest idealna na bieganie, 14:00 na squasha i tennis, a o 19:00 wszyscy fanatycy jogi rozkładają maty. Czy któreś z nich zapewnia naprawdę udany trening?

Zobacz też: Najlepsze treningi na schodach! 


Według trenerki pilates Nonny Gleyzer, która osobiście prowadzi formę Gisele Bundchen oraz Kerry Waschington, najlepszą porą jest poranek. To taka zamiana budzika na sport, który o wiele lepiej Cię pobudzi i pomoże przetrwać dzień.


Wiadomo, kilka minut dodatkowego snu to zawsze większa przyjemność, jednakże zastrzyk energii jaki dostaniesz wyskakując rano z łóżka da Ci o wiele więcej satysfakcji oraz zdrowia. Przede wszystkim naładuje Twoje akumulatory, które wytworzą więcej endorfin oraz poprawi Twój nastrój. Z kolei popołudniowy trening pobudza lepiej Twój metabolizm i jest kluczowy przy redukcji wagi.

Polecamy: Jak schudnąć z rąk? 


Wiele osób zapomina o tym, że poranek, mimo iż jest świetną porą na trening, wymaga jednak odpowiedniego przygotowania i rozgrzania ciała - bez tego bardzo łatwo o kontuzję. Tym bardziej, że przez kilka godzin Twoje ciało leżało praktycznie w bezruchu w łóżku. Warto zacząć od prostszych ruchów, by potem płynnie przejść do cięższej rozgrzewki. Daj swojemu ciału czas, aby sie przygotowało i dopasowało do aktualnej temperatury w miejscu, w którym ćwiczysz.


Jeśli masz dobrze rozpisany plan treningowy na zrzucenie kilku kilogramów - idealnym czasem dla Ciebie będzie popołudnie. Zajęcia taneczne oraz fitness będą rozwiązaniem dla wszystkich, którym ciężko samemu ćwiczyć na siłowni. Nie masz czasu w tygodniu? Odwiedź siłownię w weekend, poświęć treningom po kilka godzin przez obydwa dni i po kilku tygodniach zobaczysz poprawę. Jeśli jednak lubisz biegać po południu, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość - regularne bieganie o tej porze pomoże Ci wyregulować Twój zegar biologiczny.

Sprawdź: Ćwiczenia na płaski brzuch! 


Wieczór jest również dobrą porą na jogging, jednak najlepiej bez muzyki. Głośna i pobudzająca muzyka nie pozwoli Ci długo zasnąć - chyba, że jesteś typem człowieka, który może wypić kawę i iść spać, wtedy nie będziesz miała problemu ze snem. Zaleca się o tej porze raczej jogę, pilates, pływanie bądź energiczne spacery, które poprawiają ciśnienie. Warto również słuchać swojego ciała i słuchać sygnałów, czy jest w stanie przekraczać pewne granice czy raczej warto nastawić się na spokojny trening.



Źródło: Vogue.com

Zdjęcie: ThinkStock


Dodał(a): Anna Guzek , Piątek 04.03.2016 (aktualizacja: 2016-03-04)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (6)

Awatar
ogrodniczkaa
Ja najbardziej lubię ćwiczyć rano. O ile jest ładna pogoda to staram się ćwiczyć na tarasie. Markiza robi tam przyjemny cień przed południem. Właśnie dzięki przyrodzie uwielbiam wieś ;)
Dodano: 2017-06-26 14:12:46 Zgłoś nadużycie
karolina45
Moim zdaniem każde ćwiczenia mają sens, jedne mniejsze, drugie większe. A pora każda chyba dobra. Z portalu polki też dużo dowiesz ciekawostek na ten temat. Warto tam zerknąć sobie.
Dodano: 2017-01-13 10:37:46 Zgłoś nadużycie
agati866
Zastanawiałyście się kiedyś jak dbać o kondycję nie tylko w domu ale i także w pracy? Jeśli nie to przeczytajcie ten artykuł http://odzyskajdzien.pl/2636-jak-dbac-o-kondycje-w-pracy. Bardzo ciekawe, mnie zainspirował ;)
Dodano: 2016-09-21 15:41:21 Zgłoś nadużycie
wonder
z tego co wiem, to warto wstawać rano i wtedy zaczynać ćwiczenia, wieczorem raczej nie, a w południe można, ale trzeba się wtedy cały czas trzymać tego schematu http://www.biomedical.pl/aktywnosc-fizyczna/sport-rano-w-poludnie-czy-wieczorem-910.html
Dodano: 2016-03-21 16:56:19 Zgłoś nadużycie
fiołek
ha! najlepszą porą na ćwiczenia jest ta kiedy nie masz dzieci ;) ja nie jestem w stanie ćwiczyć z nimi bo niestety moich skręconych diabłów nie idzie utrzymać w miejscu albo z dala. dlatego dla mnie wybór był tylko taki żeby dalej być otyłą albo skorzystać z dobrdziejstwa tabsów iqgreen, no i udało się, schudłam 11 kilogramów w dwa miesiące
Dodano: 2016-03-09 15:50:32 Zgłoś nadużycie
Anonim
Tak naprawdę ćwiczenia to tylko w zależności od sposobu patrzenia około 30% skutecznego odchudzania. Znaczenie ma też dieta, suplementy ale przede wszystkim poziom hormonów w ciele. Nic nie schudniesz jak twoje ciało będzie w trybie magazynowania tłuszczu, a nie jego spalania. A za to odpowiadają hormony. Tak naprawdę można przestawić ciało w maszynkę do spalania tłuszczu już w 30 dni pozbywając się złych hormonów i pokazując organizmowi jak ma produkować dobre hormony. Czyli pozbywamy się hormonów magazynujących tłuszcz, a produkujemy hormony spalające tłuszcz. Jak szybko schudnąć? Głównie należy jeść zielone warzywa. Co najmniej kilka liści sałaty dziennie i do tego jakiś ogórek czy kalafior.
Dodano: 2016-03-07 21:35:37 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×