Jaki masz typ PMS i jak go załagodzić?

Wiele kobiet cierpi na bardzo różne dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. Są rozdrażnione, dużo jedzą, nie mogą spać. Co zrobić, by złagodzić objawy PMS?

Jaki masz typ PMS i jak go załagodzić?

Jakie są sposoby na złagodzenie PMS?

Niektóre kobiety bardzo ciężko przechodzą zespół napięcia przedmiesiączkowego czyli PMS. Są cztery typy PMS i warto odkryć jaki dotyczy własnie Ciebie, by skutecznie złagodzić jego objawy i przechodzić ten stan znacznie delikatniej niż dotychczas.

Typ A: „anxiety” czyli niepokój. Objawia się w następujący sposób: wahania nastroju, uczucie lęku, kłótliwość, rozdrażnienie, problemy ze snem.

Jak sobie z tym radzić?

Ważne jest byś pamiętała o zjedzeniu śniadania, z którego powinnaś jednak wykluczyć lub przynajmniej ograniczyć takie rzeczy jak wędlina, kawa czy herbata. Dietę  wzbogać w produkty z magnezem i witaminą B6, które poprawią Ci nastrój. Znajdują się one między innymi w pieczywie pełnoziarnistym, kaszy gryczanej, roślinach strączkowych, a także w gorzkiej czekoladzie i kakao bez cukru! Napar z melisy lub rumianku uspokoi Cię i również sprawi, że Twój humor się poprawi. Dotleniaj się, bo zbyt duża obecność dwutlenku węgla w organizmie zwiększa uczucie niepokoju i rozdrażnienia.

Typ C: „craving” czyli wielka ochota. Jego objawy: ciągły głód, tendencja do objadania się, przybieranie na wadze, zmęczenie, ból głowy.

Jak sobie z tym radzić?

Przy odczuwaniu ciągłego głodu skuteczne jest jedzenie często, ale małych ilości, co wyrówna poziom insuliny w Twoim organizmie. Stawiaj na zdrowe przekąski, takiej jak suszone owoce, bakalie, itp. Świetnie sprawdzą się też warzywa, dzięki którym zaspokoisz głód nie wprowadzając do organizmu dużej ilości kalorii. Jedz dobre węglowodany: pełnoziarniste pieczywo, grube kasze, płatki zbożowe, makaron razowy. Koniecznie unikaj alkoholu, ponieważ obniża on poziom cukru, co wywołuje uczucie głodu. Możesz także zażywać preparaty z grupy B, chrom, lub magnez.

Typ D: „depression” czyli depresja. Objawia się skłonnością do płaczu, brakiem entuzjazmu, stanami depresyjnymi.

Jak sobie radzić?

Przede wszystkim pamiętaj, by się wysypiać, chodzić na spacery i relaksować się. Bardzo może pomóc Ci w tym dobra aromaterapia. Użycie olejku sandałowego lub limetkowego działa pobudzająco i poprawia nastrój. Do swojej diety włącz większą ilość tłustych ryb, które zawierają kwasy omega-3 działające antydepresyjnie. Skutecznie mogą Ci również pomóc preparaty z witaminą B6 lub dziurawcem.

Typ H: „hyperhydration” czyli zatrzymywanie wody w organizmie. Jego objawy to: ogólne uczucie opuchnięcia, przybieranie na wadze, nabrzmiałe piersi.

Jak sobie radzić?

Powinnaś w swojej diecie ograniczyć sól i przetworzoną żywność, a zwiększyć ilość produktów zawierających potas, gdyż niweluje on szkodliwe działanie sodu. Pomocne będą też różnego rodzaju napary z ziół, które mają działanie moczopędne. Jadaj także owoce, takie jak arbuz czy truskawki, które działają w ten sam sposób i pomogą Ci pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Na ten czas powinnaś także wyłączyć ze swojej diety kapustę i rośliny strączkowe.

Źródło: Milionkobiet.pl 

Foto: Shutterstock.com



Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 16.09.2014 (aktualizacja: 2014-09-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×