Kaloryczne owoce

Bardzo lubię jeść owoce. Jednak dowiedziałam się, że niektóre z nich mają bardzo dużo cukru w sobie. Które owoce są najmniej kaloryczne, a które najbardziej?

arbuz i banany

Kaloryczne owoce


Owoce to świetne źródło witamin i minerałów, wody oraz błonnika pokarmowego, ale w ich spożyciu również należy zachować umiar, ponieważ zawierają cukry proste (fruktozę), których nadmiar jest odkładany w tkance tłuszczowej. Zasady zdrowego żywienia wskazują na spożywanie ok 300g owoców dziennie, najlepiej w pierwszej połowie dnia, kiedy nasza przemiana materii jest na wysokim poziomie. Większość owoców jest nisko kaloryczna i nie trzeba obawiać się nadmiernego ich spożycia.

Do tej grupy należą: jabłka, owoce cytrusowe, maliny, porzeczki, truskawki, poziomki, śliwki, wiśnie, brzoskwinie, nektarynki, morele, kiwi, jagody. Jednak przy spożyciu niektórych owoców dobrze jest zachować szczególny umiar. Są to: banany, winogrona, czereśnie. Są one bardziej kaloryczne i jeśli mamy ochotę na większe ich spożycie to lepiej podzielić je na porcje.


Ekspert Kalorynka.pl: Iwona Bondaruk, dietetyk
Dodał(a): Karolina Kawecka , Piątek 29.06.2012 (aktualizacja: 2012-08-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×