Prawda i fałsz na temat snu

Twardy sen to lepsze samopoczucie, więcej energii, ładniejszy wygląd i dobry sposób na zdrowie. Jednak jest wiele wątpliwości, które dotyczą tego nocnego obrzędu. Pora je rozwiać.

sen.jpg
Najlepszy sen trwa osiem godzin- FAŁSZ
Niektórym wystarczy zaledwie 5-6 godzi snu,  z kolei dla innych większa liczba godzin wiąże się z bólem głowy i paradoksalnie- z niewyspaniem. Jest to zatem dość indywidualna kwestia.
Zdecydowanie ważniejszym zagadnieniem, niż długość snu, jest jego jakość.

Sen wspomaga odchudzanie- PRAWDA
Po dobrze przespanej nocy, nasze hormony, które odpowiadają za apetyt, zaczynają działać prawidłowo. Sen ułatwia spalanie kalorii, bierze udział w przemianie białek, tłuszczów i węglowodanów z żywności. Kiedy budzimy się wyspane i wypoczęte, jemy mniej i nie podjadamy nadprogramowych przekąsek.

Najlepsza pora na pójście spać jest przed północą- FAŁSZ
Ile ludzi, tyle teorii. Niektórzy kładą się spać około 22-23, z kolei „nocne marki” zdecydowanie wolą późniejsze godziny.  Oczywiście, że zapadamy w najgłębszy sen na samym początku nocy, ale nie możemy zmuszać się do spania, jeśli nie czujemy takiej potrzeby. Nic na siłę.

Zobacz też: Zalety popołudniowych drzemek

Pełnia księżyca wpływa na jakość snu- PRAWDA
Pełnia księżyca silnie oddziałuje i zaburza rytm snu. Bardziej wrażliwe osoby mogą w związku z tym mieć całkiem spore problemy z zaśnięciem i przespaniem spokojnie całej nocy. Warto w takim przypadku maksymalnie zaciemnić sypialnię i spróbować metod relaksacyjnych.

W wolne dni należy spać jak najdłużej- FAŁSZ
Oczywiście warto odespać nasze senne zaległości z dni pracujących, jednak wszystko z umiarem.
Nie należy wprowadzać gwałtownych zmian, to byłby szok dla organizmu. Zbyt długi sen może wtedy spowodować bóle głowy oraz problemy z zasypianiem. Najlepiej każdego ranka budzić się mniej więcej
o tej samej porze, odsypiać podobną liczbę godzin.

Foto: Thinkstock
Zobacz też:





Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Niedziela 06.03.2016 (aktualizacja: 2016-03-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Co do snu to optymalne godziny to od 6 do 8 godzin. Osiem godzin to dużo. Jeżeli ma się dużo na głowie to te 2 godziny robią różnicę. Oczywiście w różnych okresach życia potrzebujemy więcej lub mniej snu. Przy intensywnych treningach to 8 godzin, a niektórzy zawodowi sportowcy śpią nawet po 10 godzin by maksymalnie się regenerować w najcięższych okresach. W codziennym funkcjonowaniu 6 godzin wystarczy. Edison (ten od żarówki) uważał, że przez sen marnuje tylko życie i spał po 4 godziny i był jednym z największych geniuszy w dziejach. Jak widać ilość snu zależy w dużej mierze od naszego indywidualnego podejścia. Z resztą prawidłowy sen ma również wpływ na odchudzanie. Nieprawidłowy sen zaburza pracę hormonów i sprawia, że tyjemy. Jeżeli zastanawiasz się jak szybko schudnąć to jednym z czynników jest uregulowanie snu.
Dodano: 2016-03-07 21:15:23 Zgłoś nadużycie
Anonim
Każdy z Nas ma inny organizm,który ma inne zapotrzebowania zarówno pod wzgledem odżywiania jak i snu.Znajoma miała straszne problemu ze spaniem i postanowiła wykonać badanie Genetic Lab aby dowiedzieć się jakie są potrzeby i predyspozycje jej organizmu w zakresie snu i regeneracji.Dzieki temu badaniu wie jak powinna się odżywiać oraz dbać o siebie tak aby jak najdłużej cieszyć się pięknym,zdrowym wyglądem i czuć się młodo.
Dodano: 2016-03-06 21:11:43 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×