Jak skomponować zdrowy posiłek?

Każdego dnia jesteś w ciągłym biegu i nie masz czasu na pracochłonne przygotowywanie pełnowartościowych posiłków? Pokażemy Ci, w jaki sposób w kilka chwil stworzyć smaczną, zdrową i niskokaloryczną potrawę!

Zdrowy posiłek

Zanim rozpoczniesz przygotowywanie zdrowych posiłków, warto abyś na początku zapoznała się z listą produktów, które możesz jeść bez obaw o dodatkowe kilogramy oraz które wpływają pozytywnie na pracę organizmu.

Produkty, które zawierają duże ilości białka

Białko jest bardzo cennym składnikiem naszego organizmu, dlatego też warto często wybierać składniki, które zawierają go w dużych ilościach. Znajdziesz je w piersi z kurczaka, schabie, tuńczyku, jajkach oraz w odtłuszczonym serze.

W tych produktach znajdziesz źródło węglowodanów

Poza wodą, to właśnie węglowodany stanowią najważniejszą grupę substancji odżywczych. To dzięki nim masz energię do pracy, zabawy z dzieckiem czy przedświątecznych zakupów! Jak informują lekarze, w Twojej codziennej diecie węglowodany powinny stanowić ok. 50% kalorii z wszystkich posiłków. Znajdziesz je przede wszystkim w makaronie pełnoziarnistym, płatkach owsianych, białym ryżu i kaszy.

Gdzie jest najwięcej dobrych tłuszczy

Jak wiesz, tłuszcze dzielą się na dwie grupy: na te dobre i te, których powinnaś unikać (takie jak np. chipsy ziemniaczane). W przeciwieństwie do tych niewskazanych, dobre tłuszcze pozytywnie wpływają na koncentrację oraz pomagają w nauce i zapamiętywaniu. Szukaj ich w oliwie z oliwek, pestkach dyni, orzechach laskowych, włoskich oraz w migdałach.

Mając już świadomość tego, jakie grupy składników są zalecane, możesz przejść do przygotowywania z nich konkretnych posiłków.

Na śniadanie: zalecane jest jedzenie jogurtów, serków wiejskich, chleba z ziarnami zbóż, delikatnej wędliny, a także świeżych owoców i orzechów

Na obiad: przygotuj np. pierś z kurczaka z kaszą gryczaną i surówką ze świeżych warzyw lub ugotowanych na parze

Na przekąskę: zjedz jogurt naturalny, galaretkę z owocami lub garść pestek z dyni

Na kolację: ugotuj kremową zupę z dyni (możesz posypać ją pestkami słonecznika) lub np. chleb pełnoziarnisty z twarożkiem i rzodkiewką



Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Przeczytaj również:

O tłuszczach dobrze i źle  

Apetyt na zboże 

Gdy głód siedzi w głowie




Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 13.12.2011 (aktualizacja: 2011-12-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
gosik42
a ja muszę się przyłożyc i wrócic do mojej dietki , bo wyniki mi sie pogorszyły!
Dodano: 2012-01-26 21:54:07 Zgłoś nadużycie
drobina
Rzeczywiście ciągle jesteśmy zabiegani, ale myślę, że często łapiemy się na tym, że czasami nam się nie chce "chcieć". Przygotowanie zdrowego posiłku nie zawsze wymaga czasu.
Dodano: 2011-12-13 23:59:47 Zgłoś nadużycie
basia4ab
Bardzo ciekawy artykuł.Ja staram się odżywiać zdrowo,ale nie zawsze się to da zrobić.
Dodano: 2011-12-13 16:20:54 Zgłoś nadużycie
migotka
bardzo przydatne porady, pozdrawiam:)
Dodano: 2011-12-13 12:22:07 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×