Pozbądź się tych nawyków

Często nie panujemy nad swoim zachowaniem i nieświadomie działamy na niekorzyść naszego zdrowia. Sprawdź, czy Ty też masz niezdrowe nawyki.

Pozbądź się tych nawyków

Pozbądź się tych nawyków


Wydaje Ci się, że dbasz o swoje zęby myjąc je, płucząc jamę ustną, odwiedzając stomatologa i pewnie można tak jeszcze długo wymieniać, ale czy jesteś świadoma, że niewinne nawyki, które towarzyszą Ci w życiu codziennym mogą bardzo negatywnie oddziaływać na Twoje uzębienie? Najwyższy czas to zmienić, więc zobacz, na co powinnaś zwrócić uwagę i być może zacząć z tym walczyć. 

1. Palce z buzi!

Która z nas może z czystym sumieniem powiedzieć, że nie zdarza się jej obgryzać paznokci, lub chociaż skórek wokół nich? Okazuje się, że takie zachowanie niszczy nie tylko dłonie, ale również zęby! Poza tym też wygląda nieestetycznie. Kolejną ważną kwestią jest to, że niektórzy mają nawyk zwykłego trzymania palców w ustach nawet bez obgryzania paznokci, co może się wydawać niewinne, lecz w gruncie rzeczy również jest niebezpieczne, ponieważ na naszych palcach kryje się wiele bakterii, które tym sposobem przedostają się do naszej jamy ustnej! Nie wspominając już o tym, jak wiele drobnoustrojów kryje się podczas oblizywania palców np. podczas liczenia pieniędzy. Efektem takiego działania może być zapalenie dziąseł, problemy z zębami, jak również zakażenie całego organizmu. 

2. Guma do żucia? Tak, ale tylko na chwilę

Zdarza Wam się żuć jedną gumę przez długi czas? Samo żucie gumy jest pomocne w odchudzaniu, odstresowaniu, a możne też uzależnić ze względu na choćby swoje walory smakowe. Jest to również bardzo dobra alternatywa, jeżeli nie mamy możliwości umycia zębów po posiłku, lecz należy ją żuć tylko kilka minut! Jeżeli ta czynność trwa zbyt długo, to możemy nadwyrężyć staw skroniowo - żuchwowy, może też nastąpić przerost żwaczy. Poza tym w gumie gromadzą się też bakterie z jamy ustnej. Gumy dla dzieci szybko tracą swój smak, co jest doskonałym sygnałem na to, że należy skończyć żucie - miejmy na uwadze, ze to naprawdę krótki czas.

Pozbądź się tych nawyków

Pozbądź się tych nawyków


3. Głowa do góry!

Zdarza Ci się "padać na twarz" i podpierać brodę rękami? Jeżeli tak, to bardzo niekorzystnie wpływasz na swoje zęby. Dzieje się tak, ponieważ naciskając na żuchwę, automatycznie zęby mocniej na siebie naciskają, przez co następuje erozja, pęknięcie szkliwa, czyli rozluźnienie zębów w dziąśle.

4. Zrezygnuj z przekąsek

Jeżeli do naszej buzi co chwilę trafiają jakieś przysmaki, nie starcza śliny, która jest odpowiedzialna za oczyszczanie jamy ustnej, przez co na zębach powstaje osad, a z czasem możemy mieć problemy również z próchnicą. Warto zrezygnować z tej przyjemności na rzecz pięknego uśmiechu, a także pewnie kilku centymetrom w talii mniej. 


Złapałyście się na tym, że postępujecie podobnie? Najwyższy czas nad tym zapanować. Powodzenia!


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock



Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Poniedziałek 02.12.2013 (aktualizacja: 2013-12-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
alifax
ja też miałam problem z przekąskami no i w końcu pomogło tylko to, że po prostu przestałam je kupować i zwyczajnie mieć :P gotuję posiłek, jem posiłek i tyle. trzeba tutaj trochę samozaparcia, ale to działa ;)
Dodano: 2014-05-27 13:42:03 Zgłoś nadużycie
Eemi0
Ja staram się gotować sobie sama posiłki do pracy. Z reguły jest to chude mięso z warzywami i kaszą lub ryżem jak i ryba na parze ale taka nie "marketowa" tylko prosto ze stawu np. pstrąg, z tej stronki http://www.dobreryby.pl . Owoce oczywiście to też moja codzienność, zwracam tez dużą uwagę na jakość produktów. Od kiedy ograniczyłam cukier i tłuszcz w diecie mam znacznie więcej energii i lepiej wyglądam:)
Dodano: 2014-04-11 08:31:13 Zgłoś nadużycie
Greta12
no niestety, przekąski to jest najgorsza rzecz na świecie, bo międzxy posiłkami wpadało mi ich mnostwo, i przez to potrafiłam jeść cały czas ... siedząc w domu w pracy zdalnej. uratował mnie w końcu inny tryb życia i zamawiane do pracy 2 posilki cateringowe, dietetyczne od eatzone, czasem tam sobie coś zjem typu jabłko albo jakiś niskokaloryczny batoni, ale dania są sycące więc nie czuje takiego głodu między jednym posiłkiem a drugim. ale wiem, jak ciężko jest przestać podjadać....
Dodano: 2013-12-21 14:13:12 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×