Poznaj najczęstsze śniadaniowe błędy, które nie pozwalają Ci schudnąć

Śniadanie to jeden z najistotniejszych posiłków w ciągu dnia. Okazuje się, że to właśnie podczas jego spożywania popełniamy najwięcej błędów. Czego nie powinniśmy jeść i robić podczas naszego pierwszego posiłku?

zdrowe śniadanie.jpg

Poznaj najczęstsze śniadaniowe błędy, które nie pozwalają Ci schudnąć

 

Bardzo często, choć wydaje nam się, że wszystko robimy dobrze, nie możemy zrzucić wagi. Przyczyną mogą być złe nawyki śniadaniowe. Czego powinniśmy unikać, co należy wyeliminować i jak tak naprawdę powinno wyglądać nasze śniadanie, by faktycznie było zdrowe?

Zbyt mała porcja

Owoce są oczywiście bardzo mile widziane podczas pierwszego posiłku w ciągu dnia, jeśli jednak nasze śniadanie składa się jedynie z jabłka, jednej pomarańczy lub skromnego banana nie działa to na naszą korzyść. Podczas dobrego pożywnego śniadania powinniśmy przyjąć od 300 do 500 kalorii. Jeśli nie dostarczymy odpowiedniej dawki energii szybko znów poczujemy się głodni i znacznie łatwiej ulegniemy pokusom podjadania, które są największym grzechem podczas odchudzania.

Zobacz też: CZY CHCĄC SCHUDNĄĆ MUSIMY CAŁKOWICIE ZREZYGNOWAĆ Z WĘGLOWODANÓW? 

Odkładanie śniadania na później

To jeden z najpopularniejszych błędów. Rano zazwyczaj robimy wszystko w takim pośpiechu, że na śniadanie szkoda nam czasu. Odkładamy je więc na później, bo wydaje nam się, że dwie czy trzy godzinki nie mają większego znaczenia. To nie jest do końca prawda. Śniadanie powinno zostać zjedzone do godziny po przebudzeniu. Inaczej możemy sprawić, że nasz układ trawienny zostanie "rozstrojony", a to na pewno nie będzie sprzyjało prawidłowej przemianie materii.

zdrowe śniadanie.jpg

Zdrowe i pożywne śniadanie to dobre samopoczucie przez cały dzień

 

Samotny kubek jogurtu

Jogurt jest zdecydowanie sprzymierzeńcem śniadania, ale nie może być osamotniony. Kiedy decydujesz się na to, by Twoim pierwszym posiłkiem był jedynie jogurt, nie dostarczasz do organizmu potrzebnych składników odżywczych i odpowiedniej ilości energii. Konsekwencje takiego działania są bardzo podobne do tych, gdy zjadasz zbyt małą porcję posiłku. Pamiętaj zatem o tym, by zawsze połączyć jogurt z jakimiś płatkami lub owocami. Dopiero wtedy zjadasz pełnowartościowe śniadanie.

 

Kawa jako dodatek

Uwielbiamy kubek gorącej kawy na rozbudzenie. I potencjalnie nie ma w tym nic złego, jednak kluczem do niepowodzenia mogą stać się tu szczegóły. Jeżeli do swojej kawy wlejesz mleko, a do tego posłodzisz ją cukrem nie jest ona już niskokalorycznym napojem. Jeżeli zależy Ci na szczupłej sylwetce musisz dbać o takie właśnie drobiazgi, które przemykają się w Twoich posiłkach i nie pozwalają Ci osiągnąć celu. Taka kawa może mieć nawet 300 kalorii, a jeśli dołożymy do tego normalną, prawidłową porcję śniadania okaże się, że już na początku dnia wprowadziliśmy do organizmu nawet 800 kcal! chyba nie trzeba nic więcej tłumaczyć.

Zobacz też: POMYSŁY NA ZDROWE ŚNIADANIE 

Świeże bułeczki

Wielu z nas nie potrafi się oprzeć pięknemu zapachowi prosto z piekarni. Niestety, większość białego pieczywa i wszystkich produktów na bazie mąki pszennej to zwykłe bomby kaloryczne bez większych wartości odżywczych. Jeśli marzy Ci się szczupła sylwetka, musisz obejść się smakiem i świeżą pachnącą bułeczkę zastąpić innym, zdrowszym i pożywniejszym ciemnym pieczywem.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 24.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
ale przecież bułeczka razowa i chleb wieloziarnisty z piekarni tez moga być swieże i pachnące. że jak nie bułka pszenna to juz stary czerstwy chleb??
nie tylko BUŁECZKI pszenne są pyszniutkie i pachnące. Nie można pisać w artykule promującym zdrowy tryb życia o świeżość bułki pszennej, którą TRZEBA zastąpić innym pieczywem, najlepiej tym ohydnym razowym. od razu ma sie poczucie popełniania jakiegoś wyrzeczenia rezygnując z bułek.
Dodano: 2015-07-14 14:03:02 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×