Atakuj zmęczenie jedzeniem!

Problem ciągłego zmęczenia młodych ludzi poruszałyśmy już wiele razy. Dzisiaj chcemy zaproponować Ci produkty, które poprawią kondycję Twojego organizmu narażonego na ciągły stres, zmęczenie i wyczerpanie. Zobacz, jak ratować się przed wiecznie trwającą rutyną, która może zabrać Ci najlepsze lata Twojego życia.

zmęczenie w pracy.jpg

WITAMINY Z GRUPY B

Specjaliści udowodnili już nie raz, że jedzenie owoców morza pozytywnie wpływa na nasz organizm. Są bogatym źródłem składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka i witamin z grupy B. Poza tym zawierają wapń, cynk, magnez, żelazo, fluor, selen i jod. Ponieważ chroniczne zmęczenie w dużej mierze wywołane jest stresem, owoce morza idealnie wpasują się w dietę przeciwko niemu. Wszystko dlatego, że witaminy z grupy B oddziałują na układ nerwowy i zmniejszają podatność na depresję.

WĘGLOWODANY

Węglowodany są bardzo często odrzucanym składnikiem podczas diety odchudzającej. Niestety okazuje się, że mają one pozytywny wpływ na naszą energię i dobre samopoczucie zatem całkowita rezygnacja z węglowodanów może spowodować zmęczenie. Lekarze, węglowodany polecają osobom cierniącym na depresję i długoterminowe przygnębienie. Pomocne podczas ciągłego zmęczenia mogą być cukry proste występujące w słodyczach, ale kobiety będące na diecie z powodzeniem mogą zastąpić je owocami. Węglowodany złożone zawarte np. w kaszy czy pieczywie równie skutecznie poprawią nastrój.

MAGNEZ

Niedobór magnezu może przyczynić się do osłabienia organizmu, szybszego męczenia i większej podatności na stres. Najwięcej magnezu znajdziesz w pestkach dyni, kakao, otrębach pszennych, migdałach lub kaszy gryczanej. Jeżeli jesteś nieustannie zmęczona, nie bój się sięgnąć każdego ranka po miskę płatków owsianych z bananami i orzechami laskowymi.

POTRAWY OSTRE

Wszystkie pikantne potrawy, stworzone na bazie ostrych papryczek idealnie pobudzą Cię do działania. Wszystko za sprawą kapsaicyny, która jest odpowiedzialna za palący smak. Kapsaicyna działa myląco - to przez tę substancję nasz organizm myśli, że jesteśmy narażeni na ból. Wtedy zaczyna produkować tak zwane hormony szczęścia, które wydobywają się również podczas wzmożonej aktywności fizycznej. Endorfiny nie tylko poprawiają nastrój, ale także dodają energii, dzięki czemu człowiek staje się gotowy do działania. 

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Wtorek 23.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
200mg naturalnej witaminy C każdego dnia sprawia, że nasz organizm łatwiej radzi sobie ze stresem. http://terapiasokami.pl/pl/blog
Naukowcy z Uniwersytetu Alabama udowodnili, że im więcej mamy w organizmie naturalnej witaminy C (lewoskrętnej, witaminy z roślin, nie syntetycznej-chemicznej z apteki) tym mniej produkujemy hormonów stresu: kortyzolu i adrenaliny.
Minimum dziennego zapotrzebowania na witaminę C zaspakajają dwie szklanki świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego lub z czarnej porzeczki.
Używamy sok z wyciskarek do soku a nie z sokowirówek.
Dodano: 2016-08-25 12:35:10 Zgłoś nadużycie
Anonim
w pracy trzeba coś zjeść, najlepiej zdrowego...jedzenie wpływa na to jak pracujemy...:http://blog.impel.pl/zdrowy-posilek-w-pracy-dlaczego-warto/
Dodano: 2016-08-23 19:35:45 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×