Naukowcy zdradzają, dlaczego spacer raz w tygodniu to absolutna konieczność!

Zobacz, jakie korzyści przynosi wprowadzenie do swojego życia pozytywnych i zdrowych weekendów. Wystarczy zwykły spacer lub zabawa z dziećmi na powietrzu!

iStock-547162128 (1).jpg

Jeśli w ciągu tygodnia walczysz o to, aby znaleźć chwilę na aktywność fizyczną, to to, co za chwilę przeczytasz, powinno być pocieszające i zachęcające. Według ostatnich badań, wprowadzenie sesji treningowych wyłącznie w weekendy przynosi niesamowicie pozytywne skutki dla Twojego samopoczucia, a przede wszystkim - korzyści zdrowotne. A zatem podziękuj swoim niedzielnym, popołudniowym spacerom, które do tej pory odbyłaś!

Zaskakujące wyniki badań  

Naukowcy z Uniwersytetu w Sydney odkryli, że weekendowy wysiłek fizyczny ogranicza ryzyko przedwczesnej śmierci o podobne liczby, co regularny trening w ciągu tygodnia. Badania opierają się na 64 000 osób dorosłych powyżej 40. roku życia z Anglii i Szkocji. Wyniki wykazały, że ci, którzy odbywali trening jeden lub dwa razy w tygodniu, obniżyli ryzyko swojego zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych o 41 procent oraz ryzyko zachorowania na raka o 18 procent. Bardzo mały kontrast pomiędzy tą grupą badanych a grupą, która wykazywała aktywność fizyczną praktycznie codziennie, wynosił zmniejszenie ryzyka zgonu o 41 procent i zachorowania na raka 21 procent.

Autor badań dr Gary O’Donavan, podkreśla, że zarówno dla osób bardzo aktywnych, jak i tych zajętych i niemających czasu na aktywność, wyniki badań są bardzo pozytywne. -Miliony ludzi cieszą się, że mogą być aktywni fizycznie, choćby dwa razy w tygodniu, ale mogą być zaniepokojeni, że nie mają czasu na więcej. Widzimy wyraźne korzyści. To czyni ich wysportowanymi i zdrowymi - komentuje specjalista.

Wytyczne Uniwersytetu w Sydney mówią, że w celu utrzymania zdrowia, osoby w przedziale wiekowym od 18 do 64 lat powinny dążyć do utrzymania co najmniej 150 minut umiarkowanej aktywności aerobowej w ciągu tygodnia, takiej, jak jazda na rowerze, chodzenie lub 75 minut intensywnych ćwiczeń (np. bieganie lub tenis).

Co możesz zrobić?  

Warto wprowadzić w życie od dawna planowaną aktywność fizyczną. Jeśli jesteś osobą, która nigdy nie zetknęła się ze sportem, bo po prostu go nie lubi, możesz wypróbować choćby szybkie chodzenie z psem. Pamiętaj, aby zaczynać od małych kroków i nie przeciążać organizmu. Wybiegnięcie na pierwszy godzinny trening od kilku lat spowoduje wyłącznie zniechęcenie. Małe treningi, poprawią Ci natomiast humor, pozwolą zrzucić zbędne kilogramy, a także zyskać ochotę na więcej aktywności! Teraz już wiesz, dlaczego warto? A zatem, do dzieła!

Zdjęcie: iStock

ID galerii:549



Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Sobota 21.01.2017 (aktualizacja: 2017-01-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×