Smaczne i zdrowe przekąski

Moim największym problemem jest podjadanie pomiędzy posiłkami. Zwykle w takich sytuacjach sięgam po chipsy lub czekoladki. Wiem, że to niezdrowe, ale nie wiem, w jaki sposób mogłabym sobie z tym poradzić?

przekąski zdrowe

Jest to złożony problem, dlatego należy do niego podejść kompleksowo. Po pierwsze usuwamy z zasięgu wzroku
i ręki wszelkie przekąski, bo myślenie o tym, że gdzieś w szafce kryją się smakołyki jest bardzo trudne do
zwalczenia, nawet dla osób nie będących na diecie. Zamiast torebki chipsów na widoku powinna się znaleźć
miseczka kolorowych warzyw gotowych do zjedzenia. Najlepiej, żeby były to jakieś chrupiące warzywa, np.
marchew, rzodkiewka, kalarepa czy papryka, wtedy szybciej "zmęczymy się" jedzeniem. Jeśli mamy stała
ochotę na podjadanie, nie polecam owoców jako przekąski, ponieważ zawierają jednak cukry proste i
zjedzeniu kilku dodatkowych porcji owoców może znacznie zwiększyć kaloryczność całodziennej diety i zaburzyć proces odchudzania.

Po jakimś czasie chęć sięgania po niezdrowe przekąski powinna się zmniejszyć a nawet w ogóle zniknąć. Chęć na podjadanie pomiędzy posiłkami może być większa jeśli nasze główne posiłki są za małe. Dzieje się  tak gdy przechodzimy na restrykcyjne diety i obiecujemy sobie, że "teraz będziemy jeść mniej". Serwujemy sobie główne posiłki symbolicznej wielkości, a posiłki pomiędzy nimi często w ogóle wykluczamy. Jest to duży błąd, bo po prostu chodzimy głodne i częściej podjadamy. Często okazuje, że przekąski są bardziej kaloryczne niż główne posiłki. Dlatego tez zdecydowanie lepiej zjeść solidne 3 główne posiłki i pomiędzy nimi 1-2 zdrowe przekąski.



Ekspert Kalorynka.pl: Aneta Książek, dietetyk

Dodał(a): Karolina Kawecka , Piątek 22.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
olinkaa24
taka marcheweczka, prosto z działki jest pyszna :D
Dodano: 2012-06-22 19:46:35 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×