Śpisz na boku? Zobacz, jak możesz zadbać o jakość swojego snu!

Ból kręgosłupa i ramion pozostaw w przeszłości.

ThinkstockPhotos-450797325.jpg

Każdy z nas ma swoją ulubioną pozycję do spania. Niektórzy potrafią zasnąć mocnym snem na plecach, inni nie wyobrażają sobie inaczej niż na brzuchu, a jeszcze inni śpią jedynie na boku. Ci ostatni miewają często problemy z bólami w łopatkach czy z zakwasami po nocy. A jednak naukowcy ostatnio udowodnili, że spanie w tej pozycji pomaga walczyć z uciążliwym refluksem i redukuje ciśnienie krwi w okolicach pleców. O czym warto pamiętać by wysypiać się na boku? Podpowiadamy!

Zobacz też: Spanie we dwoje jest dobre dla naszego zdrowia? 


UPEWNIJ SIĘ, ŻE PODUSZKA WYPEŁNIA LUKĘ

Mamy na myśli tę pomiędzy Twoją szyją a materacem. Najwięcej problemów osób śpiących na boku bierze się właśnie ze źle dobranej poduszki. Jeśli jeszcze nie znalazłaś idealnej poduszki dla siebie, spróbuj tej zrobionej z gąbki - łatwiej dopasować ją do swojego kształtu głowy oraz szyi.


ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE MIEJSCE NA MATERACU

Tak, by Twoje ciało miało swobodę ruchu ale też jednocześnie by zbytnio się nie zapadało. Zadbaj też o to, by głowa była w pozycji neutralnej - tak by nie przechylała się zbytnio w żadną ze stron. Generalnie szyja powinna być wyprostowana cały czas, a nie zgięta.

Polecamy: Czy zbyt długie spanie może być szkodliwe?


JEŚLI NIC NIE DZIAŁA, WSADŹ MAŁĄ PODUSZKĘ MIĘDZY KOLANA

Nie śmiej się, to naprawdę może pomóc w złagodzeniu presji na biodrach i w dolnej części pleców. Będzie też dobrym wsparciem dla prostej linii kręgosłupa podczas drzemki.


ROZCIĄGAJ SIĘ ZARAZ PO OBUDZENIU

Do swojej codziennej rutyny wpisz rozciąganie - zupełnie jak małe niemowlak, który rozciąga się zaraz po drzemce. Dzięki temu prostemu zabiegowi unikniesz spięć w ramionach i palącego bólu w okolicach kręgosłupa.



Źródło: Purewow

Zdjęcie: Thinkstock

Dodał(a): Magda Zdanowska , Czwartek 23.06.2016 (aktualizacja: 2016-06-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×