Sport zimą? Czemu nie!

Od dawna wiadomo, że sporty zimowe mają zdecydowanie pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Jednak sytuacja za oknem nieszczególnie nas zachęca do większej aktywności niż zrobienie gorącej herbaty. Dlaczego nie warto rezygnować ze sportu nawet zimą!

Sport zimą? Czemu nie!

Sport zimą? Czemu nie!

Chorobom mówimy nie! 

O naszą sprawność fizyczną powinniśmy dbać przez cały rok. Zimą jednak, wydaje nam się, że to najprostsza droga do przeziębienia. Nic bardziej mylnego! Osoby uprawiające sporty znacznie rzadziej chorują niż inni, gdyż nasz organizm wytwarza specjalne mechanizmy, broniące nas przed infekcjami w naturalny sposób. Nie oznacza to oczywiście, że powinnyśmy wybrać się na jogging w szortach i koszulce z dekoltem. Zimą warto zaopatrzyć się w specjalną termoaktywną odzież, która utrzyma odpowiednią temperaturę naszego ciała i nie będzie zatrzymywała w nim wody.

Kliknij i zobacz, jakie działanie ma czerwona herbata!

Z lekcji biologii powinnyśmy zapamiętać, że ruch na świeżym powietrzu doskonale wpływa na nasz układ krwionośny,a tym samym na pracę mózgu. Czeka Cię ciężki dzień w pracy? Wstań wcześniej niż zwykle i pobiegaj chociaż pół godziny, by pobudzić organizm do efektywnego działania.

Burza endorfin!

Dobra wiadomość! Ruch podnosi poziom endorfin w organizmie, czyli tak zwanych 'hormonów szczęścia'. Podczas długiej pracy ich poziom spada prawie do zera, więc warto wspomagać ich produkcję. Jest też naturalnym antydepresantem zalecanym przez lekarzy! Sport również obniża hormon stresu.

Pozbądź się kompleksów!

Sport pozwala nam zrzucić zbędne kilogramy, ale nie tylko. Aktywność sprawia, że nasze ciało staje się jędrne,a przede wszystkim wraz z endorfinami przybywa nam dumy, że staramy się dbać o nasze ciało. To tez klucz do źródeł pozytywnej energii i pewności siebie.

Brrr za zimno!

Jeśli zimą wolisz ćwiczenia, które organizowane są w budynkach - siłownia, fitness, joga, pamiętaj o tym, aby odpocząć chwilę w szatni i nie biec od razu po wysiłku do samochodu czy na przystanek. Twoje ciało jest wtedy przegrzane i to najprostsza droga do przeziębienia. To samo tyczy się basenu. Pamiętaj, aby dokładnie wysuszyć włosy, a przede wszystkim skórę głowy przed wyjściem z obiektu.

Kliknij i zobacz, dlaczego warto jeść jarmuż!

Nie poddajemy się!

Wyznacz sobie odpowiedni plan ćwiczeń. Na początku nie przemęczaj organizmu - ćwicz 15 minut, a później zwiększaj czas i częstotliwość ćwiczeń. Sport to świetna lekcja wytrzymałości, pokonywania własnym ograniczeń i barier. Wyznaczaj sobie nowe cele i trasy, aby aktywność nie stała się rutyną. Bądź systematyczna, a wtedy najszybciej ujrzysz efekty ciężkiej pracy, a być może nawet wymarzoną talię osy!

Sport zimą? Czemu nie!

Sport zimą? Czemu nie!



Tekst: Nikola Zbyszewska

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Thinkstock



Dodał(a): Nikola Zbyszewska , Wtorek 29.01.2013 (aktualizacja: 2013-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Kasandra31
Uwielbiam uprawiać sport, bez względu na porę roku . Myślę, jednak że zimą trzeba szczególnie zadbać o to, aby nasza odzież była właściwie dobrana. Nawet zastanawiam się na zrobieniem większych zakupów w sklepie http://glutamina-odzywki.pl/producenci/trec-wear.html , ponieważ oferta ubrań marki TREC prezentuje się bardzo interesująco.
Dodano: 2016-01-28 18:05:29 Zgłoś nadużycie
keczi
dobr5ze, że ta zima już odchodzi
Dodano: 2013-04-08 14:37:28 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×