Sposoby na lepsze trawienie

Twój układ pokarmowy pracuje na zwolnionych obrotach? Możesz mu pomóc. Dieta bogata w błonnik i prosta gimnastyka sprawią, że wszystko wróci do normy.

Sposoby na lepsze trawienie

Zimowe miesiące nie sprzyjały aktywności. Wyjątkowy mróz i zaspy śnieżne skutecznie zniechęcały do spacerów. A, niestety, bezruch jest najgorszym wrogiem żołądka i jelit.Jeżeli całe dnie spędzasz, siedząc, mięśnie brzucha rozleniwiają się i słabną. Przestaje działać tzw. tłocznia brzuszna, która pobudza ruchy jelit. Wówczas strawiony pokarm z trudem się przesuwa – efekt to zaparcia. Ich objawem są nie tylko trudności z wypróżnianiem, ale również bóle brzucha, uczucie rozpierania w żołądku, wzdęcia i odbijanie. Złagodzisz wszystkie te dolegliwości, jeśli zmobilizujesz jelita do pracy. Pomoże ci w tym wzbogacenie codziennej diety w kilka porcji warzyw i owoców zawierających dużo błonnika (brokuły, brukselka, buraki, kiełki soi, jabłka, kiwi, awokado). A także... proste ćwiczenia. Pamiętaj tylko, by nie wykonywać ich od razu po jedzeniu. Zawsze odczekaj przynajmniej 2 godziny

Skręty po turecku

Usiądź po turecku. Wyprostuj plecy i wciągnij brzuch. Następnie chwyć prawą dłonią lewe kolano i wykonaj skręt tułowiem w lewą stronę. Lewą rękę oprzyj za plecami, tak, aby stabilizowała skręt. Utrzymaj tę pozycję przez 10 sekund, nie zapominając o głębokim oddechu. Powtórz ćwiczenie, wykonując skręt tułowia w przeciwną stronę.

Półmostek

Klęknij z nieznacznie rozstawionymi kolanami. Oprzyj ręce na biodrach. Teraz delikatnie przechyl plecy w tył, napinając przy tym uda. Oprzyj prawą dłoń na prawej pięcie, a lewą– na lewej. Pozwól, by głowa opadła ci do tyłu. Napnij pośladki. Następnie wypchnij uda i biodra do przodu, naciskając stopy rękoma. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund, głęboko oddychając. Oderwij dłonie od stóp i powoli usiądź na piętach. Powtórz całą sekwencję jeszcze raz.

Strzałka

Połóż się na plecach na macie. Pod głowę podłóż złożony w kostkę koc. Rozluźnij ciało, wyprostuj nogi. Ręce wyciągnij wzdłuż tułowia (wierzchy dłoni przylegają do maty). W tej pozycji zamknij oczy, uspokój oddech i myśli. Wolno podciągnij zgięte w kolanach i złączone stopami nogi w kierunku pachwin. Wytrzymaj w tej pozycji, licząc do 40 i swobodnie oddychając. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

Przeczytaj także:

Bądź aktywna i zgrabna

Sportowa sylwetka jest sexy!

Ranking diet



Dodał(a): Ola Wójcik , Piątek 16.12.2011 (aktualizacja: 2011-12-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (15)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
aga777
a próbujecie ostrych przypraw? choćby dużej ilości pieprzu albo chili?
niektórzy to sobie chwalą
Dodano: 2013-10-24 11:53:11 Zgłoś nadużycie
Popiolka
mi to żadne ćwiczenia nie pomagają, a juz na pewno nie brzuszki bo robie ich bardzo duzo a problemy jak sa tak sa... najczesciej to pomagaja tabletki ziolowe, bo herbat tych na trwaienie nienawidze, sa orbzydliwe..
Dodano: 2013-10-17 12:08:06 Zgłoś nadużycie
malaga
Nie mam problemów z zaparciami. Nigdy nie miałam. Ale moja przyjaciółka i owszem ma. Pomaga jej zmniejszenie ilości spożywanego mięsa, każdego, nawet pierś z kurczaka to jednak mięso. Zwiększenie surowizny- owoce i warzywa, delikatne sałatki z oliwa z oliwek. Za miotłę robią suszone jabłka, lepsze niż śliwki. A jako że lubi mięsko, to znalazła sobie mądry zamiennik: kotlety sojowe, kostka sojowa, wszystko jedno z jakiej firmy, a pasztet i parówki sojowe z Polsoi. bo jednak najsmaczniejsze.
Dodano: 2012-11-08 13:47:17 Zgłoś nadużycie
mojeori24
Witajcie, przyznam sie że mam pomysł na trawienie,śliwki suszone z płatkami owsianymi i jogurtem naturalnym na sniadanie po paru dniach nie ma problemu i jest energia zero dolegliwosci.Do tego 15 minut prostych ćwiczen rozciagajacych i kłopot z kazdą dolegliwoscia minie.
Dodano: 2012-08-26 10:12:38 Zgłoś nadużycie
basia4ab
Ja na lepsze trawienie, jem dużo surówek,szczególnie z dodatkiem kiszonej kapusty z dodatkiem oliwy.Również duży wpływ na trawienie, ma picie soków zrobionych ze świeżych jarzyn,owoców.Ograniczenie ilości chleba a jeśli lubimy, to tylko chleb razowy z domieszką nasion np.siemienia lnianego,nasiona słonecznika i dyni.Również znakomite są śliwki suszone.Ja codziennie wieczorem, zalewam kilka śliwek przegotowaną letnią wodą,rano wypijam wodę i zjadam śliwki.Na lepsze trawienie, jest też sposób znakomity, wypić letnią przegotowana wodę z dodatkiem soku z cytrynu.I jeszcze wiele innych sposobów,można wybierać co kto lubi i na co jego organizm reaguje.
Dodano: 2011-11-22 19:51:44 Zgłoś nadużycie
kythindra
Moim zdaniem na lepsze trawienie najlepsza jest zielona albo czerwona herbatka :)
Dodano: 2011-10-24 14:47:58 Zgłoś nadużycie
Lic
Chciałam podzielić się swoim odkryciem - ksylitolem. To taka substancja słodząca z fińskiej brzozy. Wiadomo - cukier szkodzi, słodziki syntetyczne jeszcze bardziej... A tu proszę:) zdrowy i do tego ma mało kalorii. Słodzę nim napoje, desery i wypieki:) Zachęcam do poczytania o ksylitolu (np. na: http://www.ksylitol.com/) i chociaż spróbowania.
Dodano: 2011-10-18 14:09:50 Zgłoś nadużycie
klaudia300894
Ciekawe porady,spróbuje tych ćwiczeń :) i tym razem musze cos zrobic do lata musze zwalic te zbendne kalorie :)!!
Dodano: 2011-10-02 10:57:25 Zgłoś nadużycie
nostradama
No tak, u mnie to bywa różnie, ćwiczenia wyglądają na takie, które przy okazji relaksują, można spróbować.
Dodano: 2011-08-13 11:23:25 Zgłoś nadużycie
opos444
Warto spróbować jeśli pojawi się owy problem z żołądkiem.
Dodano: 2011-08-11 11:44:55 Zgłoś nadużycie
1  2  »

Zobacz również

×